Hoi, Onze zoon is 11 weken oud en zo rond de 6 kilo. Hij krijgt 6 x 150cc/5 schepjes standaard per dag. En voor het slapen gaan 180cc/6 schepjes. Met name in de ochtend laat hij nog wel eens wat restjes over. Hij zit zo rond de 900 cc per dag. Nu zegt het cb dat hij wel naar 5 voedingen kan (en dat staat ook op de verpakking). Dus 5 keer 180/6. Maar hoe ga ik dat doen? De tijden zijn nu zo ongeveer 7 - 10.30 - 14 - 17 - 20 en 's nachts nog één keer zo rond 2 uur. Nu heb ik wel eens gehoord dat als babys 6 kilo zijn en ze overdag voldoende drinken ze 's nachts eigenlijk niks meer nodig hebben. Maar hoe doe je dat dan als hij wel komt? Moet ik gewoon overstappen op 5 flessen overdag van 180/6 en snachts een klein beetje geven (bijv. 90?) Of werkt dat niet zo?
Hallo, Je kunt beginnen met het geven van 5 flessen. Door de grotere hoeveelheid, zal hij langere tijd tussen de voedingen laten. Je kunt hem dan rond 23:00 uur de laatste fles geven, misschien slaapt hij de nacht dan lekker door. Wanneer hij toch komt voor een fles, kun je inderdaad wat minder geven. Groetjes, Petra
Dankje voor je reactie! Hem wakker maken voor een voeding hebben we vaker geprobeerd, maar is echt geen optie. Hij drinkt dan maar heel weinig of helemaal niks! Vandaar ook dat onze laatste voeding op 20 uur zit nu... Op zich hoeft hij van mij niet door te slapen, één voeding per nacht vind ik wel prima. Maar het gaat me meer om of het nodig is dat hij flessen van 180+6 gaat krijgen om uiteindelijk wel richting doorslapen te gaan. (En misschien dan zelf van 20 tot 7 een keer gaat slapen!)
Hoi, Je kindje heeft inderdaad wel een flesje van 180/6 nodig om de nacht door te kunnen slapen. Een keertje wat extra flesvoeding geven in de nacht kan geen kwaad, maar iedere nacht is dat niet mogelijk, dan kun je beter nog even 6 voedingen aanhouden. Groetjes Eveline