Goh de onthaalmoeder houdt er wel rekening mee, want ze geeft mijn dochter natuurlijk gewoon die 'extra' fles. Maar het valt toch op dat het srandaardschema voor baby's in Vlaanderen toch volledig anders is dan dat in NL. En dat vind ik dus gek.
Gelukkig maar dat de onthaalmoeder er rekening mee houdt. Die schema's zijn inderdaad standaard en ieder kind wijkt er vanaf op een of andere manier. Volledig anders zou ik niet zeggen, behalve dat in Nederland sneller gestart wordt met yoghurt. Verder is het toch fruit, groente en 3/4 flessen of bv onbeperkt.
Nog een vraagje over de hoeveelheid melk. Met acht maanden zouden ze dus nog 500-600 cc moeten krijgen. Hoe verloopt dit verder, ik heb dat nog nergens gelezen. Dus hoe zit dat met 9, 10 en 11 maanden? En na een jaar?
Bv is onbeperkt, dus dat is al lekker makkelijk Hier drinkt mijn dochter nog zeker 6 keer. Hier is de richtlijn 500 ml melkvoeding tot de 12 maanden. Ik geloof dat ze vanaf 1 jaar genoeg hebben aan 300 ml zuivel, dus als je 2 bv-momenten zou hebben kom je goed uit met een bakje volle yoghurt en dingen als verse kaas op brood.
Ja, inderdaad erg fijn dat het onbeperkt is. Maar mijn twijfel zit er meer in of ik hem niet te weinig geef. Nu hij zoveel eet vraagt hij veel minder om de borst. En ik vind het zelf ook fijn om wat minder te kunnen voeden. Maar met vier voedingen geeft ik hem dus zeker genoeg, dat is fijn om te weten.