Lieve meiden, Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik word echt een beetje verdrietig en bezorgd. Sinds 2 dagen kwam mijn kleine meisje (nu 6 weken oud) veel eerder voor haar voedingen (normaal om de 4 uur, nu om de 2.5 a 3 uur). Omdat ik 1x per dag kolfde om een flesje te geven kwam ik erachter dat mijn productie van 120 ml per borst naar 30 a 40 ml per borst is gegaan in 2 dagen tijd. Ik snap er helemaal niks van. Iedereen vraagt of ik het misschien veel drukker heb ineens... gisteren ben ik wel 2x de deur uit geweest en ook wel echt op pad maar niet super druk. Ik drink goed, eet goed, slaap ook goed dus wat kan het nog meer zijn? Ik leg de kleine nu vaker aan en ik kolf na... Wie heeft er nog meer tips? En maak ik me terecht zorgen of komt het weer op gang na een dag of twee? Ik had zelf nog een theorie bedacht: Mijn productie heeft zich nu aangepast aan haar behoefte (zo'n 80 ml per voeding) verdeeld over 2 borsten, ipv 100 ml in 1 borst. Ik hoor graag of jullie tips hebben en of jullie me gerust kunnen stellen. Zo gestrest hiermee bezig zijn is uiteraard ook niet goed . Alvast ontzettend bedankt! Liefs, Lies
Er zijn ook regeldagen. Ik weet niet wanneer dat precies is, maar dan komt de baby heel vaak. Gewoon lekker vaak aanleggen en dan komt de productie weer op gang. Regeldagen is nodig omdat de baby meer melk nodig hebt en je lichaam ook meer moet aanmaken. Ik zou niet teveel zorgen maken, gewoon vaak aanleggen. Ik deed soms gewoon om de uur of 2 uur. Dan komt het gewoon lekker goed op gang.Intensief was het, maar voor een goed doel Ps net opgezochte er zijn idd regeldagen rond de 6 weken. Ik weet niet of je op verzoek melk gaf, deed ik wel en dat werkt wel fijn, ook voor de productie. Borstvoeding: regeldagen
6weken! Regeldagen! Op verzoek aanleggen, je rustig houden, voldoende drinken. Als kolven frustrerend werkt, gewoon even niet kolven.
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties! Tot op heden helaas geen resultaat geboekt. De kleine meid had net ook echt honger dus er gaat nu echt iets mis ben ik bang. Maar hoe lang zou het moeten duren voor het weer op gang komt? Ik kwam er maandag achter en ik ben dinsdag ermee aan de slag gegaan. Bedankt weer!! Liefs, Lies
Ze is waarschijnlijk wat ontevreden, maar als je haar veel aanlegt komt het meestal wel goed. Regendagen duurden bij mij vaak 1 week! Dus tijdschriften, iPad, afstandsbediening de hand en ontspan!
Blijven aanleggen, wisselvoeden en borstcompressie toepassen. Pak zelf goed je rust. Zelf geef ik t advies om in elk geval de eerste 6 weken overdag max 3u tussen de voedingen te laten. Dat zorgt voor een betere en stabielere productie. Heb je minder last van dips/regdagen. Voor jou wat mosterd na de maaltijd maar geef het even de tijd, dan komt het wel weer goed.
Aanleggen, aanleggen, aanleggen. En op een regeldag kan het lijken dat je het elk uur doet. Niet erg, gewoon doen. Bied na de tweede borst een derde of vierde aan als je kind nog niet tevreden is. En kijk heel kritisch naar je aanlegtechniek. Verder, tijdens het voeden borstcompressie toepassen.
Ik sluit me ook aan bij de andere adviezen. Daarnaast is het ook zo dat je kindje elke 4 uur om een voeding vroeg. Dat is best bijzonder met zo'n jonge baby. Alledrie mijn kinderen hebben ( tot nu toe) nooit standaard 4 uur tussen voedingen gelaten. Hoogstens 3 uur. Het ritme wat je baby heeft veranderd voortdurend gedurende een eerste jaar. Rond de zes weken zijn er regeldagen en tegelijk leert je kindje lachen en gaat het zijn/haar handjes ontdekken. Ook kan het langer wakker blijven tussen de voedingen dan een pasgeborene. Het beste is om mee te gaan in het ritme van je baby. Hier heb ik momenteel een onrustig mannetje die gister ook heel vaak wilde drinken. Best pittig maar, er aan toegeven is wijsheid.