Friso Allergy Care

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vica86, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Mijn vorige vraag lijkt voor mij niet meer van toepassing.

Sinds gisteren zit mijn zoontje aan de Friso Allergy Care en moet dit 4 weken proberen voor we wat anders introduceren.

Maar hij drinkt hier veel minder van en komt dan heel snel weer voor de voeding. Dus ook snachts weer. Op zich niet zo'n probleem.
    Maar nu is hij bijna 2 uur na de voeding weer wakker en geeft duidelijk aan honger te hebben.
    Is Friso Allergy Care zo licht verteerbaar? En zou het kunnen dat hij minder drinkt nu door de smaak? De voeding stinkt namelijk best wel en ik kan begrijpen dat de comfort wellicht lekkerder was voor hem.

Is hier iets aan te doen?

En hij kreeg comfort ivm verborgen reflux, maar kan ik bijvoorbeeld JBPM aan de Allergy Care toevoegen of mag dat niet?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb je vorige vraag nog niet gezien, maar zal vast deze beantwoorden.
    Wanneer er wat in de voeding veranderd moet een kindje hier altijd even aan wennen, met name de darmen. Bij Friso Allergy Care kan het inderdaad zijn dat je zoontje ook even aan de smaak moet wennen. Dat hij hierdoor (tijdelijk) minder drinkt kan zeker. Daardoor kan hij natuurlijk ook eerder komen voor een volgende voeding, even een wat ander ritme hebben (Allergy Care is ook wat lichter verteerbaar dan Friso Comfort doordat de koemelkeiwitten voorbewerkt zijn) Het is geen probleem om johannesbroodpitmeel aan Friso Allergy Care toe te voegen.
    Groetjes Angelique

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Sinds dinsdagmiddag geef ik johannesbroodpitmeel door de Friso Allergy Care, maar Vince lijkt er direct op te reageren. Hij gaat de flesvoeding totaal weigeren en begint weer te spugen. Ook krijgt hij uitslag op zijn gezicht weer.
    Daarnaast ook de hele dag door waterdunne diarree maar dat kreeg mijn dochter ook van JBPM.

Kan het dat Vince reageert op 1 van de bestanddelen van de nutriton?

Ik ben er nu weer mee gestopt en de uitslag is al verdwenen en de fles van net dronk hij weer goed.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Goedemiddag,
    Wanneer je zoontje eerder jbp heeft gehad en dit goed ging kunnen de klachten die hij nu heeft ook met gewenning van de Allergy care te maken hebben. Wel opvallend dat het nu goed gaat wanneer je de jbp niet geeft. Dan lijkt het daarmee te maken te hebben. Het weigeren van de fles en de dunne ontlasting kan met de overgang en gebruik van de Allergy care te maken hebben. Gaat het nu goed op alleen Allergy care? Misschien kan je even overleggen met de arts die de voeding geadviseerd heeft wat je nu het beste kunt doen.
    Succes, groetjes Angelique

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij kreeg hiervoor friso comfort en daar had hij ook last van. Uitslag, rode vlekken om zijn ogen, fles weigeren, spugen, overstrekken, opstipatie enzo.

Met friso allergy care alleen ging het goed alleen leek hij moeite te hebben met het drinken van de dunne voeding of moest wennen aan de smaak. De uitslag enzo verdween en de rode vlekken om zijn ogen werden minder. Geen spugen meer of flesweigering, geen overstrekken meer enz.
    Maar nu na een dag nutriton geven dus wederom flesweigering, spugen en uitslag.

Van de Friso Allergy Care had hij wel dunnere ontlasting maar niet zo waterdun als gisteren. Maar mijn dochter had ook waterdunne luiers van de nutriton los en gewoon breierig met Nutrilon AR. Dus dat zie ik bij mijn zoon niet echt als een reactie, maar een normaal verschijnsel.

Vandaag al 2 flessen zonder nutriton gegeven en hij dronk ze beide helemaal op, zonder te spugen en de uitslag op zijn gezicht is al niet meer rood en trekt vrij snel alweer weg.

Wat ik alleen dacht is dat je op jbpm niet kon reageren. Omdat het ook gewoon gegeven mag worden bij dieetvoeding.
    Vandaar dat ik het zo vreemd vind, maar hij lijkt er echt op te reageren.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Zoals je het beschrijft lijkt hij er inderdaad op te reageren. Qua uitslag kan ik het niet goed verklaren, er komen geen (koemelk)eiwitten voor in jbp. Sommige kindjes reageren er wel op met dunne ontlasting (ontlasting kan ook bij de Allergy care wat dunner zijn).
    Wel fijn om te lezen dat het op alleen Allergy care nu goed gaat.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina