weinig tot geen melk drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Wherona, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hallo,

Mijn zoontje is 8 maanden. Hij gaat steeds minder melk drinken uit de fles. Hij kreeg 4 flessen van 180cc+6 wat hij tot voor kort met gemak weg kon drinken. Sinds een paar dagen begint hij steeds minder te drinken wat ik koppelde aan zijn verkoudheid maar die is inmiddels zo goed als over. En sinds vandaag drinkt hij niet meer uit de fles en gaat er alleen maar mee zitten spelen.

Ook drinkt ie weinig water, thee of diksap uit zijn tuitbeker hijeet wel zijn fruit en groente hap op beide 200 gram. Als ik alles bij elkaar op tel komt hij van bij lange na niet aan de 500cc per dag denk momenteel krap 350cc.

Is dit een periode? moet ik me zorgen maken?

Ik zie overigens nog geen sporen van uitdroging wel minder plas luiers

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is niet erg als je kindje tijdelijk wat minder drinkt. Zeker wanneer je kindje verkouden is is dat begrijpelijk. Tussen de 8-10 maanden is het advies gemiddeld nog 3 flessen van 200 ml per 24 uur te geven. Het is wel goed om het in de gaten te houden, belangrijk is dat je kindje verder tevreden is, goed groeit en een goede indruk maakt.
    Misschien kun je de melk eens koud aanbieden? Of een soort fruitshake van maken, door er banaan door te doen? Of de melk uit een bekertje (evt. met rietje) te geven.
    Bij twijfel kun je ook altijd even het consultatiebureau vragen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina