Opzich zou je die laatste fles wel kunnen laten vervallen, wel is het zo dat je kleintje nog minimaal 500 cc aan opvolgmelk/zuivel binnen moet krijgen op een dag. Zo niet dan adviseert het cb om vitamine D druppels bij te geven. Wil je kleintje ook niet een paar slokjes sap,water of thee als hij/zij het zelf drinkt met de fles?
Ons schema: 's ochtends 150/5+ bambix tussendoor biscuitje, liga, koekje oid tussen de middag 2 boterhammen met sap/thee (soms nog een klein flesje als ie zijn brood niet op heeft gegeten) rond 3 uur fruit 's avonds warm eten tussen 19.00/19.30 uur fles 180/6 De gehele dag door biedt ik hem wel drinken aan.
Omdat ik van het cb advies heb gekregen dat ik dat nog moet doen. Anders krijgt ze niet genoeg vitamine D binnen. (er is iets veranderd met over hoeveel vitamine D baby's binnenkrijgen.) En ons meisje gaat al om 18:15 naar bed. Ik denk niet dat ze dat vol houdt tot half 8 de volgende dag. Ik wil het schema graag veranderen dat ze om 7 uur naar bed gaat. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Komt vanzelf wel.
7.45: bruine boterham met jam, smeerkaas of leverpastij 10.00: flesje 13.00: fruithapje *slaapje* 15.00: tussendoortje met klein flesje of sapje 17.00: avondeten 20.30: flesje
Ik snap dat je het een te lange tijd vind van 18.15 tot de volgende ochtend. Maar dat van die vitamine D slaat nergens op hoor. Je kindje krijgt zonder die laatste fles voldoende vitamine D binnen (je geeft pas vitamine D bij als je minder dan 400cc opvolgmelk geeft). Mocht het dan nog niet voldoende zijn, dan kun je de vitamine D gewoon geven doormiddel van druppeltjes, daar hoef je geen derde fles voor te blijven geven...
Het cb heeft pas tegen mij gezegd dat ik pas bij 300 cc of minder aan opvolgmelk vitamine D druppels bij moet geven. Een paar slokjes water, thee o.i.d. drinkt onze kleine wel, maar is dat wel voldoende dan als ik een fles opvolgmelk wil laten vervallen?
Oja, by the way; Stappen jullie met 10 maanden over van de opvolgmelk op een andere variant melk? Nummer 3 ofzo? Want opvolgmelk is toch maar tot 10 maanden?
Je mag de opvolgmelk gewoon doorgeven tot rond een jaar. Of anders koop je vanaf 10 maanden de 3 variant. Vanaf een jaar mag je gewone dagverse (volle) melk gaan geven...