Vraagje? Onze Kyra is nu 5 weken en ben eigenlijk al deze weken bezig om het voeden een beetje op de rit te krijgen. Ik ben nu de bv aan het afbouwen, omdat dit niet helemaal naar mijn zin gaat. Gisteravond bijvoorbeeld heb ik Kyra om half 8 de borst gegeven. Ik heb haar lang aan de borst gehad, zodat ik het idee had dat ze tevreden was. Na de borst bleef ze huilen (krijsen). Ik dacht, misschien heeft ze zuig behoefte, dus ik de speen gegeven, maar dit hielp niets. Na een half uur heb ik 30 cc bijvieding gegeven, maar ook dit hielp niet. Ik ben tot 22.00 uur bezig geweest met haar en heb totaal 120 cc gegeven. Intussen was ik dus twee en een half uur verder. Ik vraag me af als een baby geen honger heeft het flesje wel of niet opdrinkt. Ben bang dat ik haar nu te vol ga proppen ofzo. Vind het moeilijk om er achter te komen wat haar nou dwars zit. Maar na 22.00 uur heb ik haar zelfs nog bv gegeven en na een half uur wandelen buiten en een flesje van 60 cc is ze rond 00.00 uur in slaap gevallen. Wie ooh wie kan mij raad geven?
Is Kira overdag allert en tevreden ? Hoe is de groei ? Plast ze meer dan 4 wegwerpluiers per dag vol ? Voed je op verzoek ? En hoe vaak krijgt je dochter dan ? Hoor/zie je je kindje goed slikken tijdens de voeding ? Voel je verschil voor en na de voeding m.b.t. je borsten ? Dan krijgt Kira voldoende en lijkt het erop dat je dochter clustert. Dit is volstrekt normaal gedrag voor baby's. Je kunt het zien als "hamsteren" , dus in korte tijd veel drinken om daarna langer te kunnen slapen. Het is een kwestie van lekker met je kindje gaan zitten/liggen en te voeden. Voor de moeder ook een goed rustmoment.
Nou Kyra slaapt overdag veel. Ik probeer ze een beetje wakker te houden, maar dat lukt niet echt. Ze is de tijd dat ze wakker is wel allert. Ze groeit heel erg goed en het drinken uit de fles doet ze ook goed. Aan mijn borsten kan ik ook zeker wel merken dat ze goed drinkt. Ik voed haar om de drie uur en na de voeding van ongeveer 23 uur slaapt ze (laatste twee dagen) bijna 5 uur door. Maar elke dag voed ik haar wel op verschhillende tijden, omdat ik weer begin te rekenen van de tijd dat ze die nacht wakker wordt! Doe ik dit wel goed dan? Maar hamsteren oke! maar is het normaal dat ze blijft huilen dan?
Zo te horen gaat het prima bij jullie. Dat kindjes elke dag op een ander tijdstip drinken is normaal. Als je op verzoek voed en je voed bij de eerste hongersignalen (sabbelen, zoeken) dan is het prima ! Dan maakt de tijd niet uit. Sowieso zijn kindjes in de avond vaak onrustig/huilerig. Als ze dan willen clusteren kun je gewoon aanleggen. Als je kinde niet meer wil drinken zou je kunnen wandelen zoals jij gedaan hebt, of je kindje lekker bij je houden (evt. in een draagdoek). Of ga lekker samen met je kindje het bed in, veel voeden en veel huidcontact. Dat vinden kindjes heerlijk en worden ze rustig van. En wederom voor jou een heel goed rustmoment, jij bent immers nog maar 5 weken geleden bevallen !