hoi hoi onze dochter is bijna 9 maanden en ik maak graag haar warme hap zelf klaar. wat ik ook bij onze zoon heb gedaan, maar nu weet ik niet meer de precieze hoeveel heden qua gewichten etc .. of ja hoe moet ik het precies uit leggen bijv in een potje zitten bijv. 45 % groente, 35 % vlees en 20 % aardappelen ?!? wie o wie kan mij helpen ? super bedankt ? groetjes porsche
Zo precies komt het echt niet hoor! Hier kreeg ze vaak 1 aardappel en 2 eetlepels groenten of zo... of bijv 1 eetlepel pasta met 2 eetlepels groenten(saus). Nooit afgewogen, laat staan met percentages gewerkt, word je toch helemaal gek van??
Ik probeer aardappels en groente altijd half om half te mixen. Vlees nog geen ervaring mee (alleen uit potje, maar dan zit het er al in). Kreeg tip van het cb om meer aardappel te doen omdat mijn dochtertje nog niet zo goed warm eet, daar werd de smaak neutraler van. Maar voor mezelf doe ik ook 50/50 groente en aardappel, lijkt me een prima verhouding toch?
Wij eten altijd ongeveer 2x zoveel groenten als aardappel eigen voorkeur dus! Ik vind groenten lekkrder als aardappel.
Hier ook meer groente dan aardappels. Zoontje van 11 maanden eet 2 aardappels en bijv 1 stronk broccoli en een bal gehakt. Moet ik wel zeggen dat mijn zoontje volgens mij een grote eter is want dit gaat meestal allemaal op en als ik zie hoeveel het is... Ik eet het niet op
mijn dochter krijgt ook 2 aardappels, 2 opscheplepels groente en om de dag wat vlees erdoorheen. gaat allemaal op
Wat eten julli kindjes veel! Hier was dat toen nog maar een paar hapjes, nu een halve aardappel en een klene lepel groente.. niet omdat ze niet wil, ze heeft nooit meer gegeten. maar verhouding is hier half half.