hoeveelheden aardappel vlees groente

Discussie in 'Voeding' gestart door Porsche, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi hoi

onze dochter is bijna 9 maanden en ik maak graag haar warme hap zelf klaar. wat ik ook bij onze zoon heb gedaan, maar nu weet ik niet meer de precieze hoeveel heden qua gewichten etc ..

of ja hoe moet ik het precies uit leggen
    bijv in een potje zitten bijv. 45 % groente, 35 % vlees en 20 % aardappelen ?!?

wie o wie kan mij helpen ?

super bedankt ?

groetjes porsche

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo precies komt het echt niet hoor!
    Hier kreeg ze vaak 1 aardappel en 2 eetlepels groenten of zo... of bijv 1 eetlepel pasta met 2 eetlepels groenten(saus).
    Nooit afgewogen, laat staan met percentages gewerkt, word je toch helemaal gek van??

3. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh ik doe altijd maar wat.
    Meestal een aardappeltje en twee/drie eetlepels groente.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik probeer aardappels en groente altijd half om half te mixen. Vlees nog geen ervaring mee (alleen uit potje, maar dan zit het er al in).

Kreeg tip van het cb om meer aardappel te doen omdat mijn dochtertje nog niet zo goed warm eet, daar werd de smaak neutraler van.
    Maar voor mezelf doe ik ook 50/50 groente en aardappel, lijkt me een prima verhouding toch?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij eten altijd ongeveer 2x zoveel groenten als aardappel ;) eigen voorkeur dus! Ik vind groenten lekkrder als aardappel.

6. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook meer groente dan aardappels. Zoontje van 11 maanden eet 2 aardappels en bijv 1 stronk broccoli en een bal gehakt. Moet ik wel zeggen dat mijn zoontje volgens mij een grote eter is want dit gaat meestal allemaal op en als ik zie hoeveel het is... Ik eet het niet op;)

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    mijn dochter krijgt ook 2 aardappels, 2 opscheplepels groente en om de dag wat vlees erdoorheen.
    gaat allemaal op :D

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Dankjewel voor de reacties!

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat eten julli kindjes veel! Hier was dat toen nog maar een paar hapjes, nu een halve aardappel en een klene lepel groente.. niet omdat ze niet wil, ze heeft nooit meer gegeten.

maar verhouding is hier half half.

Deel Deze Pagina