rijstebloem of pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    als je pap kan gaan geven, geef je dan ook in de laatste fles pap? Of blijft dit rijstebloem? Of niks natuurlijk maar als je moet kiezen bedoel ik....

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.065
    2.557
    113
    Limburg
    Ik geef mijn zoontje als ontbijt een bordje pap, maar in de avondfles doe ik nog steeds rijstebloem.

3. Delta

Delta Niet meer actief

In de ochtend krijgt ze nu rijstbloem. En als ze straks 6 maanden geweest is krijgt ze pap, die van 6+ maanden dus, ook s' ochtends.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ik geef mn oudste 's avonds granenpap, maar als ze rijstebloem lekker vinden kan dat ook, zijn geen 'regels' voor.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Ik geef nog twee keer pap, zolang mijn dichter een broodweigeraar blijft geef ik s'ochtends en s'avonds granenpap. Niet voor het doorslapen hoor, dat doet ze wel, maar voor de voedingsstoffen en ook o dat ze het erg lekker vindt. Een melkfles gaat s'avonds niet leeg, een papfles wel.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik gaf vanaf 8 maanden of zo 's morgens een fles granenpap (die gewone van bambix) en 's avonds heeft ze nog af en toe rijstebloem gekregen (afhankelijk van hoeveel ze van haar avondeten gegeten had).
    Granenpap voor de nacht vond ik nooit zo'n goed idee, omdat het de darmen juist actief maakt.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb nu een par keer rijstebloem gegeven op aanraden van t cb maar als ik dat geef dan wordt hij snachts ineens wakker. Geef ik nundus ff niet meer....

Maar pap zal dan wel ook zoiets zijn,... Hou t maar op gewonen melk dan!

Bedankt allemaak!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    onze zoon deed het ook niet goed op rijstebloem 's avonds, eerder slechter. Hij kreeg er pijn in zn buik van en werd daardoor wakker, zo zielig!! Soms was zn buik gewoon keihard en hij moest daardoor heeel hard huilen! Voor het doorslapen had hij het ook niet nodig (bij opa en oma sliep hij wel door, bij ons niet)

Ik ben op een gegeven moment pap van een bordje gaan geven in de ochtend, geen idee meer wanneer dat was....

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier met 6 maand pap 's ochtends, en 's avonds de rijstebloem eruit. Ging prima.. Ooit moeten ze toch wennen aan minder voeding 's nachts..

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ach wat zielig zeg! hier gelukkig niet wakker van de pijn maar gewoon wakker. Aangezien hij denkt dat t dan ochtend is gaat hij gezellig liggen kletsen in zn bed wat als ik hem laat gaan over gaat in jengelen omdat hij denkt:het is ochtend we gan eten!!! :D dus geef ik hem een klein flesje en dan weer naar bed, hij slaapt dan na een kwartiertje ofzo zeker weer en ik hoor hem niet meer.... Heel apart dus. Miss dat hij wel honger heeft hoor maar hij laat dat dan niet zo merken in de vorm van huilen ofzo. En als hij op de dag meer voeding heeft gehad is er geen verschil. Vandaar ook dat ik niet t idee he dat t echt honger is....

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hij krijgt vanaf een maand of 8 denk ik smorgens een broodje en als laatste fles, [om 19uur] nutrilon goede nacht. ik vind het fijn spul, heb ook rijstebloem geprobeerd in de fles, maar dat werkte niet, bleef altijd hoop onder in zitten. en als papje smorgens vond zoontje niet lekker.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Papje maken van rijstebloem heb ik ook geprobeerd maar dat vond hij ook niet geweldig. Ik hou het gewoon bij de normale flessen maar....

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Lust hij ook geen rijstebloem papje met vanille smaak? Meneertje hier lust geen fijne granen pap, maar met een klein schepje rijstebloem vanille ging het er in als pap :D

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wellicht wel ja... Maar ik vraag me af waarom ik dat zou willen... Zelfs t cb zegt dat ik hem maar vol moet proppen met rijstebloem maar warom eigenlijk als hij het zonder rijstebloem ook goed doet?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad, als je kind happy is met melk en eventueel wat groente of fruit, dan is rijstebloem of pap nog helemaal niet nodig (en al helemaal niet met en smaakje!)

Deel Deze Pagina