8 weken oud, en om de 3 uur honger!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lydia2906, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Zoals de titel het al zegt, is mijn ventje nu 8 weken oud en hij heeft echt binnen de 3 uren alweer honger.

Ik geef hem vandaag 150 + 5 scheppen, gewoon om te kijken of hij er dan zelf langer tussen laat. (Hij heeft vanochtend bijna 40 laten staan, dus hij hoeft het eigenlijk niet)

Mijn schema:

's morgens zodra hij wakker wordt, geven we fles, na een uurtje weer op bed, maar dan slaapt hij kort. Dan huilt hij, want hij heeft honger... Hmmmzzzz....

Dan geef ik hem de fles (na veel moeite tóch 3 uren ertussen gekregen)

Dan na een uurtje weer op bed, dan slaapt hij redelijk lang, maar wordt hij wakker, dan moet hij minimaal nog een uur wachten eer hij mag eten. Dit uur duurt lang, hij is dan niet tevreden en is huilerig, vermaakt zichzelf niet... Moet ik dan een uur lang met hem bezig?
    Want zo gaat het bijna na elke voeding.

's Avonds weet ik ook niet of ik hem wakker moet maken voor een laatste fles. Hij krijgt vaak rond 6 of 7 uur een fles en dan slaapt hij heel vast.
    Moet ik hem dan laten slapen, of wakker maken om een uur of 10, 11???

Hoe doen jullie dat? Ik kom gemiddeld op 6 à 7 flessen op een dag.
    Als hij dat vandaag weer doet, krijgt hij veel te veel!
    (Maar moet toch wat proberen?!)

Zal ik hem gewoon vaak kleinere beetjes geven of volhouden en op die 5 (of 6 in de nacht) flessen uit zien te komen...

Heel verhaal zo en ik hoop dat jullie mijn probleem wat snappen...

2. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je hem na die fles van 6/7 uur laat slapen, wanneer komt hij dan weer voor zijn volgende fles?

Hoeveel weegt je kindje?Hoe veel voeding krijgt hij normaal gesproken, en drinkt hij dit meestal al?

En kan hij last hebben van krampjes?Toen ik (na 2 weken) was overgestapt van de borst naar de fles, had mijn meisje veel last van krampjes. Zij wilde toen iedere 1,5 uur een fles. Volgens het cb en de huisarts willen ze dan juist de krampjes stillen met melk, waardoor ze steeds vaker drinken, maar daardoor juist sneller krampjes krijgen en dus weer willen drinken. Neerwaartse spiraal dus. Bij ons kwam dit vanzelf na een paar dagen goed.

Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind hoor. Mijn meisje krijgt de fles op verzoek. Ik laat er minstens 2 uur tussen zitten, maar verder mag zij het bepalen. Ik maak haar er niet wakker voor.
    Meestal kom ik ook op 6 flessen (meestal 1 in de nacht) uit. Iets te veel volgens de verpakking, maar dat is dan maar zo.
    Sinds gisteren krijgt ze (omdat ze over de 5 kilo weegt) 180+6, maar daar laat ze steeds een beetje van staan.

Heel verhaal, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar zo gaat het tenminste bij ons.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Als babys honger hebben moeten ze eten....

Ik herken het van onze dochter, die had ook dan al snel weer honger.... en in t begin ik helemaal in de stress dat ze te veel zou krijgen etc. en te veel flesjes.....en maar rekenen.....

na ruim een week ontdekte ik dat als we haar een wat grotere fles gaven (meer bedoel ik) dat ze dan langer heel tevreden was, en ook dat het met perioden ging.... Soms ging het maar net om 10 ml extra, die ze dan niet kreeg bij een kleinere fles en wel bij een grotere (je maakt natuurlijk 30 ml meer) Ook viel me op dat de eerste en een na laatste fles grotere flessen moesten zijn. Toen ik meer op verzoek fles ging geven (minimaal 2/2,5 uur ertussen en in de ochtend beginnen met grotere fles, kam ik al snel uit op t keurige aantal dat op het pak stond hoor! En ik merkte ook dat ze wel eens een dag had dat ze net wat meer dronk dan de andere...

Mijn tip is probeer dat schema een beetje losser te hanteren, dwz als hij overdag na 2,5 uur een fles nodig heeft geef hem die dan, anders énkt'hij dat een fles krijgen gepaard moet gaan met eerst een half uur jengelen. Maak de flessen wat voller, en als hij hongerig blijft kun je overstappen op voeding voor hongerige babys. Want een beetje meer een paar dagen is niet erg, maar stel dat hij al de grote flessen weg tankt en onverzadigbaar lijkt, zou ik daar wel op overstappen!

Wat betreft de laatste fles, ik merkte dat als ze overdag zeg maar 7 flesjes kreeg (en dan was het minimaal 6, max 7 met nachtfles....) dan sliep ze als een blok! Probeer het uit hoe het gaat, je kind komt vanzelf in een ritme!

Succes!

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik had bij mijn zoontje en bij mn dochtertje hetzelfde en heb geleerd dat daar helemaal niets raars aan is.
    probeer je niet teveel te focussen op hoeveel/hoe vaak/hoelaat,maar kijk naar je kindje,en komt hij goed aan? niet tev eel? dan is er geen probleem,anders kan je met het cb overleggen of voeding voor hongerige baby`s iets is.
    of probeer het iets te rekken met een speen etc. maar honger is honger hoor.

mijn zoontje had standaard een voeding teveel,gek werd ik ervan,nu denk ik waar heb ik me druk over gemaakt,dat kind had het gewoon nodig.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Er is wel het standaard verhaaltje over 150 ml voeding per kilo...

Mijn dochter kreeg ook vanaf zes weken volledige flesvoeding. Ik heb altijd op verzoek gegeven en me niet druk gemaakt over hoeveelheden.

Als ik jou was (maar je moet je er goed bij voelen natuurlijk) zou ik hem gewoon eten geven op het moment dat ie er om vraagt. Heeft ie trek: gewoon eten aanbieden. Ze luisteren heel goed naar hun lijfje als ze zo klein zijn hoor!

Die aanwijzingen op de verpakkingen zijn richtlijnen. Lena zat er soms ver onder en een paar dagen later weer ver boven. Zelf eet je ook de ene dag (veel) meer dan de ander, je baby idem. Bijvoorbeeld als ie opeens een groeispurtje heeft...

Wees niet bang om hem een keertje "te veel" te geven. En soms twee keer in vier uur een fles te geven en daarna opeens vijf uur niet. Ik heb Lena overigens ook een weekje op voeding voor hongerige kindjes gezet, toen was ze al wel een maandje of vier. Toen at ze zo veel! Dat had echter weer invloed op haar spijsvertering (kon nog maar heel moeilijk poepen), toen heb ik weer de vertrouwde voeding gebruikt en ging het weer pico.

6. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik wil hier toch ook even op inhaken...

Als het veel moeite kost om er 3 uur tussen te laten dan gewoon eerder voeden, blijkbaar heeft hij 't nodig.

Ik vind deze zin eigenlijk een beetje verdrietig. Stel jij hebt honger...echt ontzettend leeg gevoel in je maag en iemand anders zegt tegen jou: je MOET nog een uur wachten want eerder MAG je niet eten. Hoe zou jij je dan voelen? Zou jij niet sago worden? Of als je lekker hebt liggen slapen en je hebt een droge mond maar je mag pas een uur later een slokje water nemen?

Hij is nog maar heel klein en ik zou hem zeker 'wakker' maken. Echt wakker maken hoef niet eens, baby's drinken ook slapend ;)

En als laatste dit advies: kijk niet teveel op de klok maar kijk naar de behoefte van je kindje. Een baby is een mensje en ik trek het altijd door naar mezelf: eet en drink ik op de klok, of op behoefte? ;) En onthoud dat wat op de verpakking staat idd richtlijnen zijn. Ieder kind is anders en dat kan je niet met een maatschepje meten ;)

Succes!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om de drie uur willen drinken is op deze leeftijd heel normaal hoor.
    Ik zou gewoon de flessen op verzoek geven, dus geven als je kind vraagt en laten drinken tot je kind stopt.

8. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is ook heel hongerig. Op advies van het consultatie bureau krijgt hij nu zijn voeding gemengd. 180 ml water, 5 schepjes nutrilon standaard en 1 schepje nutrilon forte. Voor het slapen gaan krijgt hij zijn fles met 180 ml water en 6 schepjes nutrilon forte. Nu is hij heel tevreden. Hij komt om de 4 uur en liet zelf de 6e fles vallen. Nu krijgt hij meestal 5 flessen, soms 4. Ik laat hem juist slapen na zijn 19.00 uur fles. Eerst maakte we hem wel wakker om 23.00 uur, maar dan kwam hij alsnog om 4.00 uur en dan had hij 6 flessen, dan kwam hij boven de liter uit.... Dus laten we hem lekker slapen, dan komt hij ook om 4.00 uur, maar slaat dan wel die 23.00 uur fles over. En als hij dan de hele nacht doorslaapt, laat hij vanzelf weer een fles vallen. Doet hij nu dus ook wel eens.
    Succes!

9. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon voeden als ie honger heeft! Zo klein en dan al moeten wachten op je eten..... Hier altijd op verzoek en dat ging prima. De hoeveelheden moet je ook een beetje loslaten. Ze nemen zoveel ze nodig hebben en zolang ze niet een paar dagen of langer over de liter heen komen is het allemaal prima. Er zullen nog genoeg tijden komen dat ze niet willen eten.....

Met 2 maanden kun je je nog niet aan een schema vastpinnen, je kleine heeft zijn eigen schema en het is het rustigst voor iedereen als je dat schema van je baby gewoon volgt

Deel Deze Pagina