Wij gaan over een paar weken lekker op vakantie naar de zon. Tis dan niet F#$%@#$ing heet ->) maar wel gewoon lekker warm, 25 graden ofzo. Ons manneke is dan ongeveer 9 mnd. en zit tot nu toe op 3 flessen van 180+7 (AllergyCare, vandaar 7 schepjes), een fruithap van ca. 200 gram en een groentehap van ca. 200 gram, een boterhammetje en tussendoor dan nog eens een flesje water of thee of diksap oid van 90 cc. Ik neem aan dat het bij warm weer belangrijk is dat hij voldoende vocht binnen krijgt. Hoeveel vocht (sap,thee etc.) moet ik hem tijdens de vakantie buiten zijn normale eetmomenten aanbieden? En wat is thuis een gangbare hoeveelheid vocht, buiten de flessen om?
Wij deden dan vaak wat extra water bij de flessen en verder hadden wij altijd een tuitbeker met water bij de hand (flesje kan ook natuurlijk). En daar dronk ze best wel goede hoeveelheden uit... Of je geeft een extra stuk fruit of zo, zit ook veel vocht in! (zijn zeker in warme landen vaak een stuk lekkerder...)
Inderdaad, gewoon 15-20cc extra water per fles en lekker fruit geven. Watermeloen is ideaal (niet schrikken van de luiers )
Klinkt als best veel vocht dat hij nu al krijgt. 900 -1100 cc is prima. Mijn ervaring was dat mijn zoontje bij 9 maanden goed kon aangeven dat hij dorst had bij warm weer; hij vroeg dan vaker om borst, ander drinken kreeg hij toen nog niet zoveel. Toen hij dat wel kreeg, dronk hij water of koude thee. Gewoon neerzetten in tuit- of rietjesbeker. Waar ga je naartoe? Fruit voor de baby in sommige landen zelf kopen en wassen met flessenwater en schillen en niet van een buffet pakken ivm oa hepatitis.
Ik nam toen onze dochter 8 weken was en we op vakantie gingen naar een land waar 't ruim 30 graden was, altijd een klein flesje water mee, wat ze tussen de flesvoedingen door soms wat slokjes uit nam. Jou zoontje is al wat ouder, dus geef lekker bij de boterham wat extra fruit en tussendoor slokjes thee en water dan is 't helemaal prima!
Jahaaaa, daar zeg je zoiets: "bij de boterham" Eerst nog eens kijken of dat gaat lukken. We gaan naar Tenerife, en ben viavia al aan het uitvogelen of ik daar ergens brood kan krijgen zonder melk, kippenei, noten, zaden enz. (KMA)... Was qua fruit sowieso al van plan om wat appeltjes en worteltjes te koken op het appartement daar, en we nemen potjes mee van thuis.
Wij zijn vorig jaar ook naar Tenerife geweest en daar is ip alles te verkrijgen in de supermarkten. Ben alleen niet bekend met KMA, dus dat is misschien wat lastiger inderdaad! Wij gaan dit jaar naar Gran Canaria... Heerlijk klimaat die Canarische Eilanden!