dreumes drinkt te weinig

Discussie in 'Voeding' gestart door sietske, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    mijn zoontje van 1 drinkt veel te weinig.

op het moment drinkt hij 's ochtends een fles pap van 200ml
    bij zijn middag eten drinkt hij een fles van 120 waar hij maar 80 van op drinkt.
    ook van zijn avond fles drinkt hij maar 80ml

Ik probeer hem tussendoor wel te laten drinken maar dat is gewoon veel te weinig. hij wil niet uit een tuitbeker drinken maar gewoon uit een glas. hij neemt dan een paar slokken (+/- half thee glas) en duwt het glas dan weg.
    vaak laat hij het ook gewoon weer uit zijn mond lopen.

sinds gisteren kan hij uit een rietjesbeker drinken, maar vandaag liet hij alles weer uit zijn mond lopen.

we hebben geprobeerd thee en rosvicee.

hoe kan ik hem stimuleren om meer te drinken? wat kan ik hem nog meer geven, wat hij misschien lekkerder vind?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier dronk en drinkt ze meestal uit tussendoor uit een rietjesbeker, aan tafel uit een gewone beker.
    Hier staat gewoon de hele dag een beker bij haar in de buurt en die pakt ze dan zelf wel of ze vraagt erom, maar hier een goede drinker.
    Pakje drinken krijgt ze soms.

Je zou verse sap, bijv. sinaasappelsap kunnen proberen, (troebel)appelsap, water, diksap etc.
    Sap krijgt ze hier aangelengd met water, diksap heel waterig en verder drinkt ze veel water en soms thee.
    Je zou verder een fruitsmoothie kunnen maken en wat vocht erdoor zodat hij toch vocht binnen krijgt of een keer een waterijsje.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben een rietjesbeker gewoon heel de dag op tafel staan.
    Hij kan m zelf pakken en doet dit ook, en ook bieden wij het aan.
    Hier drinkt hij:
    Water
    Thee
    Siroop
    Sap gemengd met water
    En de favorieten: verse sinasappelsap en appelsap van wicky

Deel Deze Pagina