Voedingsschema baby 11 wkn

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hope76, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
    Ik zit een beetje met de voedingen van onze kleine meid.
    Ze is nu 11 wkn en weegt 6,3 kg en krijgt 5 voedingen (180/6)op een dag met tussenpozen van 4 uur
    Willen jullie eens naar ons schema kijken en mij vertellen wat jullie hiervan vinden.In het begin kwam ze vroeg in de ochtend, maar nu rond 7 uur pas en soms moet ik haar wakker maken omdat ik dan niet uitkom met mijn schema (dat kan toch niet de bedoeling zijn ??)
    06.30 - 07.00 fles (180/6)
    10.00 - 10.30 fles (180/6)
    14.00 - 14.30 fles (180/6)
    18.00 fles (180/6)
    21.30 - 22.00 fles (180/6)
    Ze slaapt dan de hele nacht door.Ze komt zelf netjes om de 4 uur, en rekken heeft geen zin, want ze heeft nog 5 voedingen nodig, dus afbouwen werkt niet (hoeft toch ook niet toch?)
    Nu zit ik te denken om haar 's avonds iets eerder de fles te geven, maar dan komt ze niet aan haar 4 uur.
    Pff, vidn het echt lastig hoor, lees ook zoveel verschillende dingen...

Groetjes Hope 76

Bedankt voor

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik zou het lekker zo laten; gaat toch goed zo?
    Zou ook de dag beginnen rond 7 uur.
    Niks meer aan veranderen!!:)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom kan dit niet de bedoeling zijn? Ik maakte mijn kinderen het eerste jaar altijd om 8 uur (wij beginnen de dag een uurtje later.. lekker) wakker... Dat hielp heel goed bij het doorslapen en het vasthouden van het ritme.
    Dit lijkt me een prima schema en die fles om 21:30 zou ik gewoon nog even houden en dan tegen de tijd dat je vaste voeding wilt gaan geven, kijken of je 'm kan laten vervallen.
    Bij mijn zoontje verviel de fles van 23:00 met 14 weken en bij dochterlief met 18 weken.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Verplaatst naar Flesvoeding.

Lotte

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vond het in het begin ook erg lastig hoor! ik kreeg hier de tip om er overdag een vast ritme zoals jij ook hebt in te bouwen zodat ze misschien sneller doorslapen. ik maak sam ook wakker tussen 7 en 8 vind ik een mooie tijd om de dag te beginnen.
    en de laatste fles gaat er vanzelf af, bij ons is dat nu sinds een week of 3 denk ik.

6. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde schema en mij bevalt het prima!
    Volgende week weer werken en dan moet ik mijn zoon gewoon om 7 uur wekken anders kom ik te laat. En dat is ook niet de bedoeling, toch?!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje heeft ook ongeveer deze tijden, al een hele tijd en dat gaat prima. Pas als hij vaste voeding krijgt zal de fles van 22 uur vervallen.

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier ook hetzelfde ritme en dat gaat prima. dus lekker houden zo zou ik zeggen

Deel Deze Pagina