hi mijn meisje is 5 mnd bijna en slaapt niet door ze krijgt 5 flessen overdag van 200 gaan allemaal op en de laatste gaat nutrix door en dan komt ze snachts ook nog en drinkt ze 130 ongeveer ze kan wel doorslapen heeft ze al vaker gedaan snap er niks van ze krijgt ook fruithapje en groentehapje tussendoor ben bang dat ze een beetje teveel frisolac binnen krijgt maar ja kan haar niet laten huilen snachts heb nog 2 kids die de volgende morgen weer naar school moeten
ik weet niet wat je schema is, maar kun je niet zo schuiven dat je overdag op vier flessen komt? en dan de laatste 210+7 geven of nutrix erin. dan kom je in elk geval niet over de liter heen inc nacht. ik had toen dit schema 8.00 180+6 10.00 fruit 12.00 180+6 16.00 180+6 18.00 groente 20.00 210+7 groetjes, Miranda
het voedingschema is ongeveer zo 6.30 180/6 schepjes 10.15 180/6schepjes 13.00 half potje fruithapje 14.30 180/6schepjes 18.15 180/6 schepjes 22.15 180/6schepjes + 3 schepjes nutrix en dan komt ze snacht's en dan drinkt ze ongeveer 120voeding
Ik vind het persoonlijk best veel flesvoeding wat ze krijgt Is friso extra niet een tip? Mijn zoontje was altijd megahongerig ,hij dronk heel veel flessen en kwam altijd boven de 1000cc voeding uit. Wij zijn overgestapt op friso extra (hongerige baby's) sindsdien is hij harstikke goed verzadigd. Met 4 maand had hij 4 flessen van 180 cc en nu heeft hij er nog maar 3
Misschien dan toch proberen haar 's nachts wat te laten huilen(snap dat het lastig is ,met nog 2 kids) en dan bijv 90 cc geven en dan steeds meer afbouwen? Op een gegeven ogenblik wordt het nacht flesje ook een beetje gewenning voor ze. en misschien de laatste fles 1/2 nutrix 1/2 bambix erdoor? en moet je haar toevallig om 22.15 wakker maken?
bambix? dat kan togh nog niet soms komt ze zelf wakker ook wel wat eerder en soms pak ik haar gewoon rond die tijd
Nou jou meisje is bijna 5 maand toch? Mijn zoontje kreeg met 5 maand een eetlepel bamix door de avondfles, verder gaf ik hem met 5 1/2 maand opvolgmelk en toen liet hij ook direct een fles staan. Als je je er niet prettig bij voelt ,dan zou ik het niet doen ,maar ons zoontje doet het er super op. Wij bouwden ook rustig de nachtfles af en zijn met 3 1/2 maand gestopt hem om 23.00 wakker te maken, sindsdien slaapt hij van 19 tot 7.
ik denk dat ik meer fruit en groente zou gaan geven, van allebei een heel potje, dan kom je waarschijnlijk op 4 flessen. en dan de laatste meer gaan geven. je kunt het altijd proberen, als je kindje zo hongerig is, denk ik dat hij toe is aan meer vast voedsel.. Groetjes, Miranda
hoi ben nu ook bezig met fruit en groente doe halve potjes maar zal morgen denk maar eens gaan kijken wat ze op kan als ze niet meer hoeft geeft ze dat wel aan dacht ik zo bambix ga ik denk ik pas aan beginnen met zes maanden messch wel iets eerder
ik hoop voor je dat het werkt. je hoeft je trouwens niet zo nauw te houden aan de leeftijden op de potjes. mijn zoontje at met 5.5 maand 6+ potjes. of ik prakte een aardappel door een 4+ potje. verder ben ik ook met 5.5 opvolgmelk gaan geven. zodoende kwam ik op 3 flessen en een 6+ potje groente en fruit. bambix door de fles zou ik idd even mee wachten. daar zitten toch gluten in, maar dat is mijn mening. veel succes. Groetjes, Miranda
dank je denk dat ik gewoon nu ga kijken wat ze op kan kwa potjes en dan zien we het wel ze vind het wel lkkr trouwens de potjes