Hallo, Onze zoon is 6 weken oud. Hij heeft 3 weken borstvoeding gehad maar daar zijn we mee gestopt omdat dat helemaal niet goed liep. Hij krijgt nu nutrilon 1 standaard. Hij spuugt veel soms ook 2 uur na zijn voeding nog. Ook ruikt zijn spuug vaak zuur. Ook poept hij erg weinig ongeveer 1 keer per 3 dagen alleen de laatste 3 dagen heeft hij wel elke dag gepoept. Zijn ontlasting is overigens wel goed van dikte. Snachts slaapt hij wel goed maar overdag vrijwel niet ook huilt hij heel veel overdag als hij in zijn bed of box ligt. Hij is wel moe maar we hebben het idee dat hij zich niet lekker voelt en daardoor niet wil en kan slapen. Nu denken we eraan om over te stappen op omneo. Wat zouden jullie ons adviseren? Groetjes, Eefje
wij zijn ook met zoveel weken over gestapt en dat gaat goed.. misschien kan je overleggen met het cb wat hun ervan vinden?
ik zou als ik jou was niet overstappen, maar een pakje nutriton halen. kun je zelf bekijken hoe dik de voeding moet zijn. omneo wordt niet zo heel erg dik. hier beviel omneo helemaal niet, mijn zoontje ging er juist zuur van spugen. maar er zijn genoeg kindjes die er wel goed op reageren. maar goed, dit is dus wat ik zou doen.
Hier ging de bv ook niet geweldig, en wij waren al vrij snel aan het bijvoeden met nutrilon. Maar eenmaal volledig gestopt met bv wilde ik toch over naar een ander merk (vooral vanwege de kosten eigenlijk ) . Ik ben toen overgestapt naar kruidvat maar heb in een opwelling gekozen voor de comfort voeding, hierin zit johannes brood pitmeel, tegen spugen, ook gaat de ontlasting hier wat gemakkelijkr mee. Dit deden we vooral omdat Fae dus nogal eens spuugde, inderdaad op verschillende tijden. En ze doet het hier nu dus alweer al die tijd erg goed op
Hoi Eefje, je geeft aan dat de kleine veel spuugt en soms ook pas na 2 uur na een voeding, dan zuur ruikt en overdag veel huilt. Dit klinkt een beetje als reflux. Misschien goed om even in de gaten te houden. Ons kereltje wilde overdag namelijk ook niet slapen [alleen op zijn buik], huilde veel, leek enorme krampjes te hebben. Wij hebben ook van alles geprobeerd, eindelijk weten we waar het door komt. Hij blijkt namelijk een verborgen reflux te hebben.... Vandaar dat ik het even aangeef
Hoi Eefje, Onze kleine vent heeft net zoals baby bleu's kereltje ook reflux maar dan verborgen (hij spuugt niet maar boert alles op en slikt het weer in). We hebben ook 3 verschillende soorten voeding geprobeerd voordat we er achter kwamen. Mijn advies zou zijn om eerst eens langs de HA of het CB te gaan zodat in 1 keer over gestapt kan worden naar de juiste voeding. Ons ventje werd niet bepaald vrolijk van al de gewissel van voeding. Nu we over gestapt zijn op friso intensief HA ingedikt met JBPM gaat het hartstikke goed. Heel veel succes ermee!