Nutramigen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meijke, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Omdat onze jongste behoorlijk onrustig is, kramp/verborgen reflux/constant verkouden, stelde de jeugdarts van het CB gisteren voor om haar op nutramigen te zetten. Mijn man heeft een allergie voor pinda's en aardbeien en als kind eczeem. Zelf allergie voor katten, honden, gras, pollen en huisstofmijt. Hierdoor acht ze de kans groter dat onze dochter gevoelig is voor koemelk.
    We volgen de leefregels voor reflux op en dat helpt iets. We gebruiken daarom nog geen medicatie. Maar ze hikt en slikt constant (en slaapt slecht). De reflux zou een allergische reactie kunnen zijn, maar kan uiteraard ook op zichzelf staan.

Onze oudste kreeg een tijdje Neocate en reageerde daar heel goed op. Uit een provocatie toen ze 6 mnd was kwam geen KMA, maar ze werd er wel rustiger van. Lichter verteerbaar wellicht?

Wat denken jullie? Overstappen? Ze moet dan wennen aan andere voeding en we weten niet of het wat gaat doen.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Normaal is reflux veel waarschijnlijker dan kea, maar in jullie geval met alle allergien is kea ook niet onwaarschijnlijk. Zoals je zegt, reflux kan veroorzaakt worden door kea, maar ook losstaand iets zijn.

Zomaar van voeding wijzigen wil je niet, maar bij een vermoeden van kea kun je het beter wel proberen. Dus probeer het minimaal 2 weken. Zie je geen verschil? Dan is kea het niet en kun je terug.

Als de onrust erg is of erger wordt kan je ook nadenken over medicatie voor reflux.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gezien de context zou ik toch ook de gok wagen en veranderen van voeding. Die is sowieso licht verteerbaar, dus hopelijk moeten de darmpjes niet te hard wennen. En stel je eens voor dat het inderdaad KMA is... Dan heb je je kindje opeens zo hard geholpen.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

We zijn inderdaad overgestapt, ben heel benieuwd!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Succes! Hopelijk werkt het

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze slaapt al bijna de hele dag, tevreden meisje. Gisteren heeft ze bijna de hele dag gehuild, dus kan ook zijn dat ze daarom een slaapdagje doet. De komende dagen zullen we het merken.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hmm, het gaat beter, maar nog niet helemaal. De reflux is goed onder controle, met de nutramigen en de leefregels in combinatie met indikken, wat we sinds 4 weken doen. We horen haar veel minder terugslikken sinds de nieuwe voeding en ze ruikt ook niet zuur.

Ze heeft alleen nog wel veel last van haar darmen. Constant winderig en vaak en veel ontlasting waardoor ze met name overdag slecht slaapt. En ontlasting kost haar veel moeite en pijn, terwijl het zacht is. Tja, dit kunnen uiteraard de reguliere darmkrampen zijn. Ze is 6 weken en dat wordt altijd de piek genoemd. Maar aangezien de Nutramigen lichter verteerbaar is, had ik verwacht dat ze ook hier minder last van zou hebben.

Verder is ze nog steeds verkouden (hoesten, niezen en snotteren), 4 weken al nu.

Volgende week zaterdag gaan we een dagje provoceren thuis, op advies van de arts, ben heel benieuwd. Mocht ze dan onrustiger worden van de standaard Hero voeding, ga ik vragen of we Nutramigen AA mogen proberen.

Lang leve de draagdoek :).

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou je gaan provoceren, als je wel verbetering merkt maar nog niet helemaal? Ik zou die darmpjes gewoon met rust laten, eerlijk gezegd.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Das een goeie Shakes. We hebben de 18e weer een afspraak met haar en ze wilde graag dan weten of ze inderdaad reageert op reguliere voeding. Maar ik bel haar even dat het nog niet helemaal rustig is hier en dat we later willen provoceren. Ik hoop wel dat ze dan toch de machtiging wil uitschrijven want we betalen nu zelf ;).

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij zijn pas na 5 maanden gaan provoceren op aanrade van de kinderarts.
    Ze wilde eerst dat hij zijn rust kreeg aangezien het de eerste 5 weken drama was.
    Zou het gewoon voorleggen bij cb, art enz en gewoon vragen om een machtiging vooral met jullie eigen achtergrond zouden ze gewoon een machtiging kunnen geven.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die darmklachten kunnen heel goed samenhangen met het verdikken.

Bij reflux zie je vaak verbetering als de flessen veel.kleiner gemaakt worden en vaker gegeven.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Omdat ze dysmatuur geboren is en nog niet zo'n grote maag heeft, geven we haar 7 kleinere flesjes. Ze krijgt 7 flesjes van 90+3, ze drinkt dan tussen de 60 en 100 ml, dat verschilt per fles. Hoeveelheden zijn denk ik wel okee. Maar inderdaad, die Nutriton wat verlagen en kijken hoe ze het dan doet. We doen nu anderhalve schep op 100 ml.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nutriton, daar kreeg mijn dochter echt verschrikkelijke krampen van. Ze dronk Neocate zonder toevoegingen. Omdat het zo'n lichte fv was, kwam er tot een jaar wel veel terug. Maar als je medicatie op punt staat, is dat eigenlijk alleen lastig voor je wasmachine.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Maar wij hebben geen medicatie. Het lukt zonder. Maar als we stoppen met indikken weet ik niet of we dan ook zonder kunnen. Ik ga eerst proberen hoe ze het doet op 1 schepje Nutriton en dan verder afbouwen als ze nog kramp heeft.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In feite is Nutriton ook medicatie. Je zou dus de afweging kunnen maken welke medicatie voor je kind de minste problemen geeft.

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

#16 Meijke, 9 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2014
    Ik ben ook niet tegen medicatie, onze oudste kreeg destijds Nexium, en na een week hield ze op met huilen.

Minder Nutriton lijkt wat betreft kramp te werken, ze heeft weinig kramp meer (of ze is over de krampjes piek heen, dat kan ook natuurlijk).

Wel vind ik haar nog steeds onrustig. Onrustig drinken, wild na de fles en in het algemeen gewoon niet vaak tevreden. Het is niet zo dat ze uren huilt zoals onze oudste toen. En ze is ook goed te troosten. Maar ze is niet happy.

Ze doet flink wat slaapjes in de draagdoek, daar slaapt ze ongeveer een uurtje in. Wiegje en kinderwagenbak geen succes, ook niet op haar buik, snel wakker of ze valt helemaal niet in slaap. Doek vind ik prima, maar ik zou het voor haar zo fijn vinden als ze zich vaker blij voelt. Als ze ligt hikt en slikt ze wel veel, maar ze ruikt niet zuur (oudste rook wel zuur toen), dus ik vraag me af of ze er veel hinder van heeft.

De uitslag die ze heeft, ziet dat er volgens jullie uit als gewone baby uitslag? Na een fles vlamt het op. Het forum is geen arts ;), dat weet ik, maar ik ben benieuwd naar jullie mening als ervaringsdeskundigen. Als ze echt KMA heeft, zou het nog kunnen dat de Nutramigen LGG niet genoeg is en dat ze de AA variant nodig heeft?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,8 KB
      Weergaven:
      4
  17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273