Hallo! Dit is mijn derde uk die bv krijgt en bij de andere 2 ging ik altijd tussen 2 voedingen weg of liet ik vriend een flesje melk geven en kolfde ik later bij thuiskomst weer. Maar wat doe je als je een dag zonder baby weg zou willen? Stel ik wil op het gemakje een middag de stad in om te shoppen ofzo, dan zou ik dus eigenlijk tussendoor moeten kolven. Zou dit echt een must zijn of zou het voor 1 dag niet zo rampzalig zijn om er wat langere tijd tussen te laten? Ze drinkt nu om de 4 uur en komt zo uit op 5 voedingen per etmaal. Ze maakt 's nachts een ruk van 8 uur. Zou ik dat er bijvoorbeeld overdag ook eens tussen kunnen laten zitten, of is dat gelijk een aanslag op mijn productie? Ik hoor het graag! Want ik zou dit keer graag wat meer vrijheid hebben en toch lekker bv geven
Pfoe. Ik weet dat ik iig om de paar uur moest voeden omdat dat het ritme van mijn zoontje was. Bij 2 maanden voedde ik zeker binnen de 4 uur. Ik had veel melk en behoorlijke stuwing altijd. Maar als jouw borsten het aankunnen, dan zou ik het doen hoor, van één keertje krijg je geen terugloop. Rond 9 maanden is je productie gestabliseerd en kan je vaker een kind-/kolfloze middag inplannen.
Met 2 maand zou ik nog niet te lang ertussen laten, maar zelf ga ik bijv. zaterdag lekker shoppen en dan ga ik ook gewoon niet kolven, ik heb niet snel last van stuwing en mocht er wel een productiedipje komen, ben ik de dagen erna vrij om het op te krikken. Snap je goed hoor, hier ook de 3e en heb ook gewoon geen zin om dan nog eens te gaan kolven als ik eens wegga.
Ik zou of kind of kolf meenemen die eerste drie maanden. Daarna, ach hangt van je borsten af, de een is gevoeliger voor dips dan de ander.
Ik vraag me af of je voeding bij een volgend kind dat borstvoeding krijgt, zeker bij een derde, niet al wat snelle stabiel is. Je borsten weten immers hoe het moet. Bij mijn vorige zwangerschap, (dat was de eerste zwangerschap sinds onze zoon) waren mijn borsten al in de tweede maand fanatiek bezig. In mijn eigen ervaring: je kunt er wel wat meer tijd tussen laten. Maar ik zou die tijd niet verdubbelen. Dat voelde bij mij echt niet fijn. Incidenteel minder drinken / kolven hoeft niet negatief te zijvoor je productie. Als dat al zo is, krik je het ook zo weer op,.
Hier ook gewoon weg zonder ge kolven. Heb m wel voor de zekerheid bij me maar heb nog nooit ergens anders gekolfd. Manlief heeft dan een flesje uit de vriezervoorraad. Als ik snachts thuis kom kolf ik eerste spanning eraf. En daarna leg ik d'r aan. Zijn ze dan nog steeds gevoelig kolf ik weer