Wanneer fles voor bed eraf?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Blijdorp, 22 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Korte vraag: wanneer ging of gaat de fles voor bed eraf?

Uitleg: dochter is bijna 10 maanden en ik wil met 12 maanden toch echt van de kunstvoeding af zijn. Kreeg van cb de tip de laatste fles te gaan afbouwen (geen moeten maar een tip). Maar het zit zo in ons avondritueel dat ik niet weet hoe.

Dat is dus de tweede vraag: hoe deden/doen jullie dat?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier werd t met 12 maanden gewoon een flesje volle melk en met 14 maanden gestopt. We waren een keer weg en hij was eigenlijk erg moe dus zonder fles in bed gelegd en dat ging goed, dus daarna niet meer gegeven. Wel meestal nog wat drinken uit z'n rietjesbeker voor hij naar bed ging. Hij krijgt nu hij 3,5 is nog steeds een beker drinken voor t slapen.

Overigens als ze erg gehecht is aan haar flesje hoeft hij er echt nog niet perse af hoor, komt vanzelf wel. Als je met 1 jaar wil stoppen met Opvolgmelk geef je d'r gewoon volle melk.

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hij krijgt met 12 maanden een flesje thee of warme melk.

Blijdorp vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die ging er bij ons juist als laatste af. Met 12 maanden gewoon alles uit een bekertje. Toen ineens paar maanden dat ze toch flesje wilde voor t slapen. Met 1.5 was ik daar wel klaar mee dus fles weggegooid. Maar nog steeds voor het slapen wat drinken, maar geen flesvoeding meer natuurlijk.

Blijdorp vindt dit leuk.
  5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.054
    2.189
    113
    Brabant
    Ik zou die er als laatste afhalen. Vanaf 12m kun je alles vervangen door (half)vollemelk en is de melkbehoefte zon 300ml pd.
    Ik zou de rest lekker uit een bekertje geven en die laatste fles nog even houden.

6. Blijdorp

Ben wel benieuwd waarom? Ik vind het zelf een fijn moment voor bed, maar qua fles lijkt het me prima als het wat anders wordt. Boekje lezen en knuffelen ofzo.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier krijgt de middelste hem nog steeds, lekker momentje voor het naar bed gaan

Wel gewoon met melk

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij geven ook nog een fles pap voor het slapen gaan, hij is ruim 2 jaar. Zonder die fles is hij heel onrustig snachts.

Het maakt alleen natuurlijk hier allang niet meer uit of het poedermwlk is of gewone melk en ook bambix of brinta maakt niet uit (behalve dat je de speen erop moet aanpassen)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.054
    2.189
    113
    Brabant

Juist omdat het vaak bij het bedritueel hoort.
    En ik slapen heeeeeel belangrijk vind.
    En ik vind altijd dat ze zo snel van alles moeten. Savonds nog even die fles. Nog even lekker tutten.

Hier hebben we steeds eerst al het andere eraf en dus een eet en drinkpatroon zoals de onze en dan die laatste fles eraf.

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Mijn meisje is 22 maanden en krijgt voor het slapen gaan nog lekker een fles warme melk met 2 scheppen pap. Zolang zij er nog van geniet, blijf ik dat flesje geven:)

11. Blijdorp

Logisch hoor :)
    Wat ik zei: ik vind het een prettig moment. Maar zou t ook niet erg vinden als het geen fles is :)

Overigens vind ik slapen echt zo'n beetje het belangrijkst. Het heeft op alles invloed!

Adrianna vindt dit leuk.
  12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Onze oudste liet z’n flessen vanzelf vallen. Rond 1 jaar dronk hij geen flessen meer.

Jongste is 5 maanden en komt nog exht om 19 en 22 voor fles. Ik wacht gewoon af.

Ik wilde wel rond 1 van fles af zijn maar dat ging heel natuurlijk dus.

Blijdorp vindt dit leuk.
  13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Onze oudste had met iets van anderhalf jaar ook pas die fles eraf. We verdunden m steeds meer maar hij wilde echt niet zonder. Op een avond vergaten we het gewoon (niet eens expres) en hij heeft er nooit meer om gevraagd.

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina