Wat een gedoe zeg, baby's Er is altijd wel wat; onze dochter van bijna 8 maanden wil sinds een paar dagen niet meer uit de fles drinken. Ze krijgt nog alleen borstvoeding te drinken (en fruit/groente van de lepel) en dat ging eigenlijk altijd prima, zowel aan de borst als uit de dr. browns fles. En nu drinkt ze 1 slok en zet het dan op een huilen en draait haar hoofdje weg. Heel af en toe lukt het nog om een tweede of derde slokje erin te krijgen, maar eigenlijk weigert ze dus gewoon. De borst gaat nog steeds prima. Iemand dit ook meegemaakt na zoveel maanden? Ik zit te denken of we een grotere speen of hele andere fles moeten proberen. Bekertje zou ik ook wel willen proberen, maar ze kan nog helemaal niet goed rechtop zitten... Iemand nog andere tips?? Thanks
Niemand ervaring met een late flesweigeraar? Jammer. Ik zal zelf een kleine update geven voor als iemand anders in de toekomst mijn ervaring kan gebruiken De fles gaat nog steeds niet goed. Eergisteren hebben we haar met een lege fles laren spelen terwijl ze in de wipstoel zat. Daarna wat melk erin gedaan en half spelend/knabbelend aan de speen heeft ze zowaar 40ml gedronken. Beter dan niks... Hopelijk kunnen we dit uitbreiden naar een volledige voeding!
Ik weet niet hoe het met bv zit maar met kV zitten er constant periodes tussen van flesweigeren en dat is vaak een teken dat er een fles af gaat. Wat met kV dan kan is de fles laten vallen en water/extra eetmomentje aanbieden. Verder kun je kijken voor een munchkin bekertje met oortjes. Ze kan dan zelf haar bekertje vasthouden (na wat hulp en oefenen) en als ze hem ondersteboven houdt valt er niks uit. Ook leertje ze zo gelijk een andere drinktechniek.
Ik herken het deels, maar onze zoon kreeg flesvoeding. Hij had ook periodes dat er minder werd gedronken, met name op de dag. Hij was veel te afgeleid en de omgeving was veel interessanter. Mijn streven was dat hij z'n ochtend en avondfles in elk geval leeg dronk, die gaf ik dan ook echt in alle rust op zijn of onze slaapkamer en de fles die hij tussen de middag kreeg bood ik aan en dan zag ik wel wat 'ie ervan dronk. Soms ging ik wandelen of autorijden en dan dronk hij juist wel weer erg goed. Hier begon hij op die leeftijd ook met drinken uit een rietjesbeker, had hij vrij snel door, dus toen maakte ik me helemaal geen zorgen meer, hij dronk toch wel. Daarvoor kreeg hij al wel eens water, thee of roosvicee uit een flesje, dronk hij vaak ook goed. Onze dochter van nu 5,5 maand drinkt zelfs al af en toe uit een tuitbekertje wat slokjes water, dus zou gewoon een beetje uitproberen.