Voedingsschema baby 4 maandjes oud

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mona82, 30 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Ik dacht altijd: zodra de flessen leeg gaan en hij heeft nog honger geef ik een beetje extra. De ene baby pikt het wel als je dat na de fles geeft en de andere wil dan niet opnieuw wachten en drinken en heeft liever meteen een grotere fles.
    En dan ga je over op 210. Maar dat is wel meteen een grote plens melk in dat kleine buikje. Als ze er zelf willen is dat prima, maar noet omdat een mevrouw van een cb dat vindt.
    En als je grotere flessen gaat geven gaan ze vanzelf
    Schuiven met schema's want ze zitten langer vol. Baby's houden zich meestal niet zo aan schema's die je zelf opstelt is mijn ervaring:D
    Als hij tevreden is met z'n 180 dan zou ik het lekker daarbij laten. Hij laat zelf wel weten als hij meer wil toch?

2. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Haha ja dat zou best eens kunnen. Mijn jongste ging pas rond 11 maanden over op 210. En dat gaat lang niet altijd op.
    Hij was/is echt een kleine drinker, maar hij kwam dan wat vaker. Ook best

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Inderdaad. Mijn zoontje kwam tot flessen van 180/6... hij is nu 1.5 jaar

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom ben je begonnen met de Omneo eigenlijk? Iemand anders schrijft hier namelijk dat je DAAR juist moeizamere ontlasting van krijgt en dan zou je er volgens het CB ook nog flink meer van moeten geven?!? Dus nog meer moeizamer ontlasting met bijbehorende klachten? Weet het CB dat je Omneo geeft en hebben ze uberhaupt verstand van de verschillende soorten flesvoeding vraag ik me af?

@Averlhach , heb jij verstand van Omneo toevallig en wat vind jij van het advies van het CB?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @Be Happy & TS
    Er zit een groot verschil tussen Nutrilon omneo-comfort en Hero comfort, ondanks ze hetzelfde lijken dmv de naam.
    Nutrilon o.c. is puur gericht op moeizaame ontlasting en krampjes.
    Hero comfort zou gericht zijn op moeizame ontlasting, krampjes EN spugen. En bevat jbpm, wat dus absoluut niet raadzaam is bij moeizame ontlasting en krampjes.

Dus wat dat betreft is nutrilon een betere optie dan hero, voor dit soort voeding.

Het advies van het cb? :( en o_O en :mad:

:mad: voor het advies om voor 17 weken (=4 maanden) te starten met bijvoeding. Hier mag en kan je een klacht voor indienen, want de medewerkers van het cb mogen dit absoluut niet adviseren. Het is namelijk tegen elke richtlijn en elk advies.
    Starten met bijvoeding voor 17 weken is namelijk een flinke aanslag op het darmstelsel en vergroot de kansen op allergien.
    Hopelijk heb je dit dus nog niet gedaan.

Als een kindje last heeft is het vaak juist raadzaam om even te wachten. Heel veel soorten bijvoeding zorgt doorgaans juist voor steverige ontlasting.

Wat je veel beter kan doen is bijvoorbeeld extra water toevoegen bij de fles. Kijk eerst eens wat 10cc water extra doet in een fles. Niet voldoende? 15 of 20 cc extra op een normale fles. Dus 170/5.
    Flessen van 210/7 is sowieso af te raden, lees maar eens wat een natuurlijke maaginhoud is. Iemand zegt er al iets over, ik las het beetje gekscherend, maar tja.. niet voor niets hebben baybs met fv veel meer kans op later obesitas ivm kindjes die bv krijgen.

Als dat niet helpt kan je kijken wat evt andere voeding, zonder jbpm, doet. Dus probeer eens h.a. voeding, deze is lichter verteerbaar. Hierdoor kan de ontlasting ook dunner worden.

Jackie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina