Weinig eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door mama to be, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Een vraagje aan alle moeders:

Mijn dochter eet weinig in mijn ogen. Ene keer meer als andere keren maar niet echt veel. Ze heeft wel altijd energie voor tien. Dus misschien valt het wel mee.
    Dit is wat ze op een dag krijgt:

ontbijt: brood, eet maar een halve op bied hele aan met melk 150/5
    tussendoor: fruit met sap
    lunch: brood, soms een hele meestal niet. op de creche eet ze er 2;) thuis nooit met melk 150/5
    tussendoor: fruit of koekje met sap
    diner: aardappeln/pasta met groente maar soms eet ze maar een paar happen met toetje

en voor het naar bed gaan 150/5

ik vind dit niet veel, moet donderdag naar CB zal het daar ook eens voorleggen. Ik bedoel kan haar moeilijk dwingen iets te eten

Wat vinden jullie?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik vind het niet bizar weinig en op de creche ziet ze andere kindjes natuurlijk ook eten en daar zal ze flink in de weer zijn waardoor ze misschien meer trek heeft.

ik denk dat ze vanzelf meer gaat eten, ik hoor veel om me heen dat op die leeftijd nog niet echt veel gegeten wordt. fruit en sap gaat wel goed begrijp ik?

mijn kraamverzorgster vertelde over haar kindje, die is 1 jaar en die laat regelmatig haar eten staan, dan eet ze wel haar toetje op, zij geeft aan (net als jij) er niet te moeilijk over te doen omdat het vanzelf komt, honger is honger en dan gaan ze echt wel eten ;)

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze dochter heeft op die leeftijd ook een tijdje minder gegeten. Maar als ze genoeg energie heeft en gewoon goed groeit zou ik het laten gaan. Je hebt kans dat als je het gaat opdringen dat het zo'n ding wordt. Dan zien ze het als spelletje en gaan hun "macht" zo gebruiken...

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Rond de leeftijd van een jaar krijgen ze ook minder interesse in eten

Mijn dochter eet ook niet veel meer, drinkt gelukkig wel goed en heeft genoeg energie

Zolang ze goeddrinken en de energie er is, is dr niks aan de hand.
    Dat eten komt wel weer :)

5. marla87

marla87 Nieuw lid

16 aug 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Een baby die ieder keer evenveel eet zou mij pas echt verbazen. :)

6. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Bedankt voor jullie reacties. Is mijn man ook weer gerustgesteld want die vind het maar niks het weinige eten. Komt vanzelf dus en anders maar niet. Als ze maar energiek en vrolijk is.

7. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Net alsof je over mijn dochter geschreven hebt! En zoals de rest al zegt, komt vanzelf wel. Als honger of dorst hebben melden ze zichzelf wel hoor! Ik heb ook even nodig gehad om het los te laten, maar dan komt het helemaal goed. Is nu ook veel gezelliger aan tafel!

Deel Deze Pagina