Hallo, Op advies van het cb moest ik onze dochter (7,5 mnd) een fles minder aanbieden en een warme maaltijd toevoegen. Ze kreeg al een beetje warme maaltijd om te wennen. Vanaf vrijdag zijn we begonnen met het volgende schema: 7.00 uur fles 210+7 10.00 uur fruit 12.00 fles 210+7 16.00 uur warme maaltijd + yoghurt 19.00 uur fles 180+6+5 schep pap Van de papfles laat ze ongeveer 40 ml staan. Voorheen toen ze nog een fles kreeg i.p.v. warme maaltijd sliep ze lekker door maar sinds de fles eraf is wordt ze standaard om 0.30 uur wakker en heeft ze honger. Wat is nu verstandig om te doen? Nog een beetje flesvoeding (120 ml?) rond 17.30 uur zodat ze wat extra's krijgt?? Ik denk niet dat het handig en verstandig is om bijvoorbeeld om een uur of tien nog een (pap)fles te geven of wel? Dan went ze daar misschien aan en ik moet haar wakker maken. Graag advies, alvast bedankt! Groeten Fleur
Hoi Fleur, Je dochtertje mag nu nog 700 ml flesvoeding drinken per dag, dus je mag haar nog een klein beetje flesvoeding geven. Ze drinkt nu 630 ml per dag (wanneer ze 8 maanden oud is, is 600 ml flesvoeding prima). Een klein flesje van 90 ml is ook prima. Misschien slaapt ze dan beter door. Groetjes Linda