Ziet dit er goed uit.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nou het gaat nu veel beter en dat voelt goed. Wel zitten er tandjes aan te komen want je ziet twee wortelbeentje, dus misschien komen ze wel tegelijk.

Maar haar voedingschema is nu als volgt.

6.30 a 7.00 Bord pap met opvolg 200 en 6 bambix(bijna leeg) en als ze dat niet wilt gewoon een fles van 180/6.
    10.00 a 10.30 potje fruit 200 gaat op
    12.00 fles 180/6 laat ze 30cc van staan.
    15.00 fles 180/6 laat ze ong 40 van staan.
    17.00 a 17.30 groenten 200gr en een toetje gaan beiden op.
    19.00 a 19.30 fles 180/6 blijft ook een beetje staan.

Vanmorgen wilde ze dan niet meer slapen om 8.30 (normaal wel) dus heb ik het fruit om 9.30 gegeven en is ze om 10.30 gaan slapen.
    Maar dit ziet er toch goed uit?

Gr Desi

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Als kindjes tandjes krijgen willen ze nog wel eens minder drinken, maar als ik het zo zie gaat dat bij Demi goed. Ziet er prima uit hoor!

Groetjes Linda

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het er goed uitziet, ze eet nu ook deze week echt heel goed.
    Maar wat ik allemaal geef is niet teveel of wel?
    Want ik bied dan wel die flessen aan met de volledige hoeveelheid, maar ze drinkt alleen wat ze zelf wilt, dus dat is geen probleem toch?

Want ik zie ook bij moeders dat ze hun kindje om 15uur een sapje geven en een koekje, maar ik moet je zeggen het idee is bij mij, dat ik dan een beetje bang ben dat ze dat niet wilt en dan misschien toch trek heeft, vandaar dat ik haar nog melk geef, maar Demi drinkt van haar flessen iets van 600 de 800 red ze niet hoor.

Gr Desi

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Je geeft echt niet te veel hoor. Ze heeft de 600 ml flesvoeding echt nog nodig. Vanaf 10 maanden kun je terug naar 500 ml.

Groetjes Eveline

5. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nou Demi krijgt nog 4 flessen opvolgmelk, en eet ook fruit soms 125 gram en ook soms 200gram, ook de groenten gaat meestal wel op 200gram en een toetje. Maar van de melk komt ze maar net steeds aan de 600 soms nog wat minder. Tja ik kan er niet veel aan doen ik kan het er moeilijk in proppen dat is denk ik ook niet de bedoeling. En daarom heb ik nog gewoon 4 flessen om er toch in de buurt te komen.
    Brood eten vind ze echt niks, en ze heeft al wel eens een bord pap op maar daar heeft ze op het moment ook even geen zin in. Maar goed elk kindje is anders en bepaald zijn of haar eigen tempo. Dus ik heb me voor genomen me geen zorgen te maken en mijn moedergevoel te volgen.

Maar de melk is nog steeds dus het belangrijkste? dus als ze op de dag niet aan 500 a 600 komt dan liever melk geven dan groenten?

Gr Desi

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Biedt het maar gewoon allebei aan, mocht ze een keertje wat minder goed eten of drinken dan is dat geen probleem hoor!

Groetjes Linda

7. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar ze doet dit nu al een poosje, en nu ook heeft ze vanmorgen om 7.00 fles 180 gehad en liet 40cc staan,
    Om 10.30 een fruithapje 125gr leeg en om 11.30 fles aangeboden 180 en daar laat ze 80 in staan.
    Dan heb ik nog twee flessen voor vandaag, maar ik denk dat ze maar weer tussen de 500 en 600 komt.
    Ze is voor de rest wel vrolijk en slaapt nog 3x op de dag in totaal 5 uurtjes. Maar ik ben gewoon een beetje ongerust dat ze zo hiermee niet goed groeit. Demi is gewoon geen grote eter en als ik telang wacht met de fles te geven dan is ze weer te moe om te drinken, dus het is best lastig. Voor de rest gilt ze echt niet om eten.
    Poeh poeh soms vind ik het wel lastig hoor, maar zal niet de enige zijn.
    En tussendoor is het drinken ook lastig te geven want dat komt omdat ze nog vrij veel slaapt en dan meestal weer gewoon haar fles moet.

Nou ik hoop dat de hoeveelheid melk wel voldoende is of moet ik druppels gaan geven?
    Gr Desi

8. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Ik kan me goed voorstellen dat het af en toe lastig is hoor! Maar maak je voor nu geen zorgen. Zo te zien groeit je dochtertje goed en dat is het belangrijkste. Mocht ze een keertje onder de 500 ml uitkomen, dan mag je 10 druppeltjes vitamine D geven.

Misschien kan je ook eens proberen of Demi de melk beter drinkt als deze iets kouder is.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina