ruim 5 maanden en ineens weer alles anders

Discussie in 'Voeding' gestart door DastyQueen, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

hi meiden,

mijn dochter is over 2 weken 6 maanden.
    met 4 maanden zijn we begonnen met fruit en groente introduceren. de eerste 4 weken gingen er niet meer hapjes dan 3 per keer in tot ze ineens doorhad wat happen inhield. de afgelopen 2 weken at ze dan ook al wat beter zo een 50 gram fruit en 50 gram groente per keer. daarnaast kreeg ze 4 flessen van 180/6 en dit ging perfect. helaas eet ze potjes van vers gaat ze tot nu toe kokhalzen (baal ik onwijs van).
    sins afgelopen vrijdag had ze de smaak helemaal te pakken en at ze ineens de kleine potjes van 125 gram leeg. met gevolg dat ze de flessen niet meer leeg dronk.
    vandaag heb ik nog maar 3 flessen aangeboden en die gingen wel leeg. ze heeft nu dan 5 drink/eet momenten per dag met met 4 flessen waren dat er 6 in 12 uur en met de slaapjes erbij was dat moeilijk te doen.
    nu vraag ik me alleen af of 3 flessen niet te weinig is voor haar leeftijd of dat ik misschien nu beter over kan stappen alvast op de nr.2 voeding.
    wat zouden jullie doen?

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf bv gegeven, maar wat ik weet van nummer 2 is dat er veel meer suikers in zitten en dat is ook zo met winkel potjes.
    Ze doen appelmoes in alles daarom vinden heel veel kindjes het veel lekkerder dan vers groente. Aan suikers hoeven ze nooit te wennen en aan puur wel. Meestal moeten ze iets paar keer proeven zodat ze het lekker vinden, dus niet opgeven, gewoon blijven aanbieden.

Het is ook onbelangrijk hoeveel bijvoeding ze krijgen op die leeftijd, melk is belangrijkste tot een jaar, het is periode van ontdekken.
    Heb je het in grote stukken geprobeerd te geven? Gewoon een hele gekookte wortel of een stronk bloemkool?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Wat betreft de hapjes, kokhalzen is een volkomen natuurlijke reactie op voeding die niet vloeibaar is. Dat is de kokhalsreflex, en deze zorgt er voor dat je kindje niet zomaar iets in zijn keeltje krijgt.
    De kokhalsreflex verdwijnt naarmate je kindje vaste hapjes leert eten.
    Bij sommige kindjes gaat dat snel,bij anderen duurt het even.
    Gewoon blijven oefenen dus, wat Miki013 beschrijft kan je inderdaad ook doen,gewoon grote stukken geven en je kindje (mits ze al zelf rechtop kan zitten) lekker zelf laten eten. Het gaat allemaal om bijvoeding, de hoeveelheid die ze binnen krijgt is nu nog niet belangrijk. Melk is nog steeds de belangrijkste voedingsbron.
    Overstappen is niet nodig.

Deel Deze Pagina