iemand DE tip?? mijn dochter weigert uit een tuitbeker te drinken een gewone beker lukt ook niet echt, ze krijgt wel wat binnen maar ze verslikt zich meer dan ze drinkt nu lees ik dat er dus dreumessen zijn die door een rietje drinken, maar hoe leer je ze dat? mijn dochter kauwt alleen maar op het rietje maar wil er absoluut niet door drinken!
Mijn zoontje had het gewoon van het ene op het andere moment ineens door. Sindsdien drinkt hij ook veel beter aan een bekertje of tuitbeker evt. Maar echt een tip helaas heb ik niet, het was gewoon ineens zover.
Hier had ze het ook ineens door... Heb wel een aantal maanden aangeboden... Wat ik deed is een beetje in het pakje knijpen...
Ik heb op een gegeven moment een pakje gegeven en daar een beetje in geknepen, zodat hij snapte dat er drinken uit kon komen. Maar veel meer kun je niet doen. Ze moeten het gewoon ineens doorhebben. Onze zoon wilde in het begin ook met het rietje in zijn mond de hele beker kantelen, net als wanneer hij uit een gewone beker drinkt. En bij een pakje wilde hij de eerste paar keer het rietje er steeds uit trekken. Begin in ieder geval niet met van die hele brede rietjes, die zijn lastiger. Verder moeten ze het gewoon vanzelf doorkrijgen. Ik zou trouwens ook gewoon blijven oefenen met een uit een gewone beker drinken. Ze is al ruim een jaar, dus dat zou ze echt al wel moeten kunnen. Misschien dat je wat te laat begonnen bent en dat het daarom wat moeilijk gaat? Gewoon blijven oefenen, ook dat krijgt ze vanzelf onder de knie.
Wij begonnen met een antilek rietjesbeker en hebben hem daar zelf mee aan laten rommelen. Toen hij eenmaal doorhad hoe dat werkte zijn we met gewone rietjes begonnen en dat ging vrijwel meteen goed.
Mijn zoon was (en nog steeds wel onvoorspelbaar) een slechte drinker. Vroeger gingen z'n melkflessen altijd prima, maar daarna andere drankjes en dus flessen: drama! ik heb een heel assortiment in huis... Rietjes snapte hij ook echt nooit, dus heb ik opgegeven. Maar opeens: bij de MacDonalds liet ik hem mijn milkshake vasthouden, en ja, hoor: drinken! Sindsdien drinkt hij wel uit rietjes, misschien dat hij het dus wel eerder door heeft gehad in mijn geval, maar 'opeens' snapt hij het. Ik merkte overigens wel verschil per tuitbeker, dus wellicht kun je nog verschillende varianten proberen? Antilek was hier nooit een succes, het moest wel makkelijk gaan! Dus de niet-antilek bekers gingen 'beter'...
Hier van hetzelfde. En eigenlijk is het precies zo gegaan met een gewone beker. Gewoon een klein laagje water, een slab voor en maar laten proberen, nu drinkt hij eigenlijk uit alles.
Ze moeten het inderdaad "opeens" doorkrijgen. Wij hebben een rietjesbeker en dat duurde ook even, maar ze snapte het op een gegeven moment. Wat je ook nog kunt proberen als de tuitbeker en rietjesbeker niet werkt: de 360 graden beker van Kiddyboo.
Hier met pakjes geprobeerd, steeds int pakje knijpen zodat er wat uit kwam.. en met een week had ie het zelf door, en dronk toen zonder hulp uit een pakje. Daarna overgegaan op gewone rietjes, en dat snapte ie ook gelijk.
ik heb geloof ik alle tuitbekers etc al geprobeerd maar ze vind het gewoon niets! uit een beker drinken ben ik al heel lang met haar aan het oefenen denk dat ik idd maar eens met pakjes drinken ga proberen! iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!
hier ook hoor! zoontje wil absoluut niet uit tuitbeker drinken..... snapt ie niks van! liefst nog uit de fles... en dan ook nog niet eens zelf vast houden! ik bied ook telkens de tuitbeker aan. Miss idd een rietje! zal straks eens even proberen met een pakje drinken.
Mijn zoon is een enorme dorstlap (die jongen blijft maar drinken). Dus oefenen was eigenlijk niet nodig. Alles waar drinken uitkomt, heeft hij supersnel door. Tuitbeker al heel snel en pakjes eigenlijk ook,ik gaf hem een pakje en hij snapte het gewoon. Heb dus geen tips, sorry.
Wij hebben de rietjesbeker van de Hema. Even rustig voor gaan zitten en een beetje in knijpen, dan komt er wat drinken in de mond van je kindje. Mijn zoontje had het toen zo door.
Hier ook bij toeval ontdekt toen ze een keer uit een pakje drinken van mij wilde drinken. Ze begon meteen aan het rietje te zuigen nadat ik er even in geknepen had. In het begin wilde ze ook steeds het rietje uit het pakje trekken en ook inderdaad de hele beker of het pakje kantelen als bij een gewone (tuit)beker... De rietjesbeker van nuby daarentegen was een groot raadsel voor haar (en vond het overigens zelf ook niet gemakkelijk drinken!). Hier ook de rietjesbeker van de HEMA gekocht en dat ging meteen perfect!
Bij zoonlief heeft het lang geduurd, die was volgens mij zeker 2 voordat hij het doorhad. Dochter daarentegen dronk gelijk netjes uit een rietje, nog voor ze 1 jaar oud was. Kwestie van 'talent'? Zoon wilde trouwens ook geen tuitbeker, vond ik prima. Beide konden ze al vrij snel uit een gewone (oefen)beker drinken, dat is toch het handigst. Voordoen is misschien handig, en uitleggen dat het rietje tussen z'n lippen moet en hij 'm niet met z'n tanden moet 'pakken'?
Hier ook een dreumes die slecht drinkt. Het boefje drinkt alleen melk en tussendoor hooguit 30 cc roosvicee of water en dan meestal uit een fles (die hij echt niet zelf wil vasthouden). Heb ook een scala aan spullen thuis: tuitbekers, een rietjesbeker en gewone oefenbekertjes. Bij de gewone beker heeft ie ontdekt dat je bellen kunt blazen in het water en wat in je mond kunt nemen wat je er daarna weer uit kunt laten lopen ... Hij zal het vanzelf wel leren als ie dorst genoeg heeft. Maar misschien is knijpen in een pakje of zo'n beker van de HEMA nog een tip. Ga ik ook proberen!
Hier had hij het heel snel door! Wel heel handig hoor als ze via een rietje kunnen drinken... Gewoon blijven aanbieden,komt goed!
Hier dronk ze gisteren in een keer 3/4 flesje leeg (van totaal 0,5ltr) met diksap. Bedoel dan zo'n flesje van Aquarius, met zo'n tuitje erop! Was natuurlijk erg interessant, haha...