Geen toeschietreflex meer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door NandaK, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, ik geef nu al weer 5 1/2 maand bv aan de jongste. Maar sinds deze week heb nauwelijks nog een toeschietreflex, niet met live voeden en niet met kolven (met neusspray). Verdwijnt de toeschietreflex als je langer voedt? De oudste heb ik 7 maanden gevoed en daar had ik wel nog steeds een toeschietreflex, zelfs na stoppen nog wel eens.
    Ik werk 3 dagen in de week en ben net overgegaan van 3 naar 2 keer kolven op een dag. Ook is er vorige week een mirena spiraal geplaatst. Dochter is nog wel tevreden na drinken en ik heb nooit super veel gekolfd, altijd net iets minder dan dat zij dronk op een dag op het kdv. Ze drinkt nu 2x 160 uit de fles (dit was 2x 125 1x60 tot vorige week) op het kdv om ca 11:00 en ca 15:00. Thuis drinkt ze gewoon op verzoek en dat is meestal ook met 4 uur er tussen. Snachts komt ze meestal ook nog 1x, al met al nog 5 a 6 x per 24 uur. Lijkt me voldoende om het in stand te houden toch? Omdat ze zo weinig en kort (5 to 10 min, en meestal maar 1 borst) drinkt ben ik er een beetje onzeker over. Oudste groeide als kool en dronk veel langer. Jongste is van +2 lijn naar gemiddeld gezakt in 5 maanden tijd. Maar ze is een rustige en tevreden baby.
    Iig bedankt voor het lezen en evt antwoorden/ervaringen.

2. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik weet niet in hoeverre het invloed heeft op je productie, maar ik had na een maand of tien geloof ik geen toeschietreflex meer, dochter heeft tot 14 maanden prima gedronken. :)

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Dat je de toeschietreflex niet voelt wil niet zeggen dat die er niet is....... Met kolven kan je het zien natuurlijk. Kolf je nu ook veel minder? Zodra je kindje aan de borst echt begint te slikken, dan kan je er namelijk van uit gaan dat je een toeschietreflex hebt.

Hier bij de eerste 17 maand gevoed, ik voelde de toeschietreflex eigenlijk niet echt mee. Nu de ttweede aan de borst en voel het weer heel duidelijk. Komt nu ook weer spontaan (kan dus echt niet zonder pads.... )

Deel Deze Pagina