ons ventje is nu 5.5 maanden. Dit is zijn voedingsschema nu: - 6.30 fles 180/6 - 11.30 fles 180/6 - 16.30 groentehap (zo'n potje van 4 maanden, helemaal op) - 17.00 fles 180/6 (gaat dan tussen 6u/7u de nacht in) - tussen 22.00 en 23.00 meld meneer zichzelf, dan krijgt hij nog 180/6 + 2 lepels rijstebloem om de nacht verder door te slapen. Als we de laatste voeding naar voren halen door hem bijvoorbeeld om 20.00 wakker te maken en de laatste fles te geven, wordt hij altijd 's nachts rond 3u/4u met honger wakker. Dus dat hebben we maar opgegeven.. Nu wil ik over een maandje graag langzaam zijn overgegaan naar (ongeveer!) dit schema: -6.30 fles 180/6 -10.00 fruit -12.30 fles 180/6 -15.00 fruit -18.00 groentehap (potje van 6 maanden of wat de pot schaft) -20.00 laatste fles 180/6 met 2 of 3 scheppen rijstebloem. Hopelijk krijgt hij dan gedurende de dag genoeg om, om 20.00u de nacht in te gaan en niet meer wakker te worden.. Zou dit kunnen voor een kindje van 6.5 maand?? Krijgt hij dan nog genoeg flesvoeding? Hoe zien/zagen jullie voedingsschema's eruit voor een kindje van ruim 6 maanden?
Waarom 2 keer fruit? Ik zou gewoon 4 uur tussen de flessen laten en dan alleen rond 10.00 fruit. (Of als hij dan slaapt, rond 15.00).
7:30 bordje pap gemaakt met 150 cc opvolgmelk 9:30 fruit 11:00 180 cc 15:00 180 cc 17:00 groente 19:00 180 cc of bordje pap met iets minder opvolgmelk Soms dan nog een fles om 23:00 uur en 03:00 uur en soms alleen om 03:00 een fles. Dat is nog steeds elke dag anders.
Ja hoor dat is genoeg melk. Min 600cc en max 800 cc. Ons schema nu: Half 8 een papfles van 180/6 of een gewonenfles met een boterham 10 uur fruit 12 uur brood 13 uur fles 180/6 3 uur tussendoortje 5 uur avond eten 7 uur laatste fles 210/7
Op werkdagen zo ongeveer: 7.00 bv 10.00 175 cc gekolfd 12.30 fruit 13.30 175 cc gekolfd Ergens tussendoor rijstwafeltje of broodkorst 16.30 175 cc gekolfd 18.30 bv (slokje als welkom thuis mama) 19.00 groente, terwijl wij ook eten 20.00 bv en slapen Vaak wil ze dan nog een keer later op de avond en 1-2 keer in de nacht bv. Als we samen zijn is de melkbar gewoon de hele dag open en kunnen de tijden wisselen, maar probeer ik ook altijd de elementen fruit-granen-groente erin te houden. Alles is vers.
bij ons is het ook nog een beetje zoeken... ik wilde ook met wat brood beginnen maar daar had mijn zoon een slechte reactie op... allemaal uitslag.... dus daar wachten we nog even mee. nu is het ongeveer zo: 8:00 borstvoeding 12:00 fles 180/6 14:00 fruit ongeveer 100 gram 16:30 fles 150/5 18:00 groente met aardappel of rijst ongeveer 100 gram 19:30 borstvoeding 23:30 fles 180/6 Hier dus nog 5 voedingen.. en dat waren er tot voor kort vaak nog 6... dus ik ben er al blij mee... maar eigenlijk moet er 1 fles af.... ga vanmiddag is wat rijstenbloem proberen om 12 uur en dan het fruit naar 3 uur en dan de groente naar half 6... misschien kan die fles van half 5 er dan af..... die van 23:30 zie ik er voorlopig nog niet afgaan.. aangezien hij pas sinds dit weekend weer doorslaapt....
Vindt overdag die tijd vrij lang (5u) tussen de fles van 11.30u en dan de groentenhap... Krijgt hij tussendoor niks??? Of slaapt ie dan? Je nieuwe schema ziet er prima uit! Fruit mag je best 2x per dag geven als je het goed geïntroduceerd hebt, maar je kunt inderdaad qua tijd ook kijken hoe het uit komt de slaapjes... Denk dat als hij overdag meer krijgt het 's avonds/'s nachts ook beter gaat! Hier was het toendertijd ongeveer zo: 7u BV 10u Fruit 12u BV 15.30u BV 17.30u Groenten + BV (als toetje!) 20u BV en naar bed
Onze dochter heeft ongeveer hetzelfde schema. Als ze wakker wordt krijgt ze een fles (180/6). Tussen de middag een boterham met fles. Avondeten meestal met de pot mee. En dan een fles voor het slapengaan. Afhankelijk van hoe ze slaapt overdag, krijgt ze tussendoor 1x fruit en evt. nog een koekje/cracker oid met wat drinken.
Hier is het: 7 uur fles 180/6 9 uur fruit (max 125 gr) 11uur fles 180/6 15uur fles 180/6 18uur groente (max 125gr) 19.30u fles 180/6 Straks wil ik rond 12.30 brood geven en als dat goed gaat en ze gaat wat meer fruit & groente eten (soms wil ze maar een paar happen pff) dan smiddags ook nog iers tussendoor. Maar voordat we daar zijn! Zijn we wel 2mnd verder
Hier is het schema: 8:00 fles 180/6 11:00 fruit 12:00 fles 180/6 (laat 60cc staan) 16:00 fles 150/5 16:30 groente 20:00 fles 180/6 Tussendoor doe ik nu nog weleens een broodkorstje probeer dan water te geven maar daar wilt ze niets van hebben..
Dat verschilt. Ligt een beetje aan de tijd van de fles in de middag. Soms om 12 uur na de boterham omdat hij dan moe is, dan doe ik hem daarna naar bed. Dan heeft hij in de middag behoefte aan een wat zwaarder tussendoortje (fruit, kwark of een combi daarvan) maar als hij de fles om 1 uur heeft gehad dan wat lichters (soepstengel, babykoekje, rijstewafel)
Wil ze niks van het brood weten ofmzit ze te vol van de flese? Als ik om 4 uur een fles geef heeft hij om hakf 5 geen trek in zn groentehap... Vandaar dat die fles bij ons al snel verviel. T werd te veel bijvoeding allemaal om die fles er in te houden.
Oke maar een rijstewafel en babykoekje mogen ze toch nog niet bij 6 maanden? Ik zie aan jou banner dat jou zoon iets jonger is als mijn dochter.. ik wil ook graag een tussendoortje geven want soms krijgt ze een tijd niets (als ze vroeg wakker is) en dan geef ik dus maar een broodkorstje zodat ze dan toch iets binnen krijgt Fruit geef ik al sochtends.. zou een toetje in de middag ook kunnen? en kwark wat voor kwark geef jij dan?
Ja dit zie ik hier ook idd! Mijn dochter is geen hongerigmeisje.. daarom geef ik de fles van 4 uur minder zodat ze toch nog niets van de groente wilt.. maar echt veel eet ze er nog niet van.. In de ochtend geef ik fruit een uur a half uur voor de fles dat gaat beter.. ze drinkt dan niet heel de fles op.. Maar ja om nou groente om 15:00 te geven vind ik ook zo wat! Broodkorstje vind ze wel lekker hoor! Water is niet haar ding haha
Van wie niet? Volgens mij 'mag' het gewoon. Ik heb vanaf 6 maand een babyrijstwafeltje gegeven, met een paar slokjes thee of water. Mijn dochter vind het heerlijk. Nu krijgt ze als tussendoortje ook een sfukje soepstengel, cherrytomaatje, druifje. Haar schema is sinds 6 maand zo ( ze is nu 7 maand en een week): Ontbijt papfles 180+6+3 bambix fijne granen 10.30 u 2 stuks fruit 12.00 uur fles 180+6 13.30 u 1 boterham, slok water/thee 16.00 uur tussendoortje, slok water/thee/diksap, soms fles 120+4 18.00 uur 200 gram avondeten (groente met aardapp/pasta/rijst en soms vlees/vis). Als toetje 3 eetlepels griekse yoghurt 19.30 uur fles 180+6 Met de fles van 16.00 uur hannesen we nog wat. Soms wel, soms niet. Eerst er helemaal af gehad, maar door rs virus vorige week dronk ze slecht en was ik blij met elk slokje. Ze laat nu nog steeds van de andere 3 flessen minimaal 50, soms 100 cc staan, dus voorlopig weer eventjes 4 flessen. @Justy ik zie dat wij vaak gelijk op gaan qua schema's en soort eten geven. Heb jij de 3e fles er al af?
Wij zijn er nog lang niet aan toe hoor maar vind t wel leuk zo te lezen en beetje ideetjes op te doen hihi !
@Jessy: jouw dochter is drie dagen ouder dan de mijne, maar 200 gram groenten, 2 stuks fruit? Whoo, daar komen wij niet in de buurt! Vanochtend had ik een peertje geraspt en daar ongeveer anderhalve eetlepel fijne granen door geroerd, ik denk dat zo'n tweederde op heeft en dat was t wel weer... wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeden? Ik heb steeds rustig aan gedaan, en maak me totaal geen zorgen om hoeveel of hoe weinig bijvoeding ze binnenkrijgt, maar wat een verschillen!
Oh ja op de verpakking staat vanaf 8 maanden en dan durf ik het al niet.. Maar misschien eens een soepstengel proberen! Ging dat bij jullie gelijk goed?
Bij kruidvat hebbje koekjes vanaf 6 maandennmaar de meeste zijn idd pas vanaf 8 of 10 maanden. De fabrikanten willen zichzelf gewoon indekken. Stel dat hun er 6 mnd op zetten en er gebeurt iets?!?! Mijn mening: als je kind stukjes brod kannetennkan t ook sabbelen op een koekje. Dat koekje is hier zo op hoor! Rijstewafel is wat stugger en moet gij wat langer op sabbelen maar gaat ook prima. Ik geef halfvolle kwark. Hier op t forum raadde ze me volle producten aanzoals volle kwark en roomboter maar dat schijnt weer achterhaalt te zijn. Is niet goed voor hart en bloedvaten. Dus geen light producten aan een baby gevennvanwegen de suiker vervangers klopt wel maar je kunt t best margarine en halfvolle yoghurt etc geven. Ik hebbvoor de vakantie van die jogolino toetjes gehaald. Daar zitten wat meer suikers in ennzijn dus wat slechter (maar wel weer beter als danoontjes) maar voor de vakantie moet dat kunnen, dan eten wij ook lekkere dingen. Msar thuis dus halfvolle kwark soms met fruit et doorheen. Hij eet alles.... Ik geef overigens ook weleems fruit. Twee keer permdag fruit is natuurlijk niks mis mee!