Provocatietest KMA

Discussie in 'Voeding' gestart door Kweenie, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Onze dochter heeft zeer waarschijnlijk KMA.
    Om dit aan te tonen wordt er over een aantal weken (weet nog niet wanneer) een provocatietest uitgevoerd (ziekenhuis) Ik maak me daar een beetje zorgen om. Ons meisje had,namelijk geen last van de typische krampjes, groeide goed en dronk er geen slok minder om. Toen kreeg ze heel langzaam exceem in haar gezicht, poepte 4_ 5-6 keer op een dag (eerst 1x, nu trouwens vaak 2 x) en kreeg om de paar dagen een sliertje bloed in de ontlasting. Tot op een dag, zo'n 2 weken nadat het exceem en het vele poepen begon, ze wel heel veel bloed en slijm poepte. Nog diezelfde dag kregen we nutramigen voorgescheven. Binnen 24 uur zagen we vooruitgang, geen bloed meer. Binnen een week was de uitslag ook zo goed als verdwenen. Zowrl huisarts als kinderarts zeggen: " Niet te missen kma, maar we gaan wel proviceren..... ".

Nu mijn zorgen. Wat als ze niet onmiddelijk reageert op deze test? Kan dat? En wat als ze pas reageert na grotere hoeveelheden? En weer bloed en exceem krijgt.... Kan dat ook? En wat dan? Krijg je de vergoeding dan weer vergoed of moet je dan opnieuw de molen in?

Tuurlijk wil ik graag weten of ze het echt heeft maar ze is al zo vaak ziek. Ik wil nu gewoon graag rust voor haar.

Of is het zo dat, als je eenmaal een reactie hebt gehad deze sneller terugkomt?
    Xxx

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan zo'n provocatietest altijd later doen he... als ze het nu goed doet snap ik dat je even rust wil voor haar. Heb je net de goede voeding te pakken en moet je gaan provoceren... snap dat je ertegen op ziet. Volgens mij is er niets mis mee te wachten tot ze ouder is.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier pas met 1 jaar de test gedaan. Ik ben het helemaal met je eens eerst eens rust voor je meisje. Ze krijgen meestal 300cc op een dag bij de test. Hier reageerde ze er overduidelijk op al tijdens het drinken. Terwijl ze ook geen hele heftige klachten had daarvoor maar wel steeds meer eczeem en krampen. Erg genoeg trouwens..

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ja pffff, ze is nu dus ook ziek. Bijna 40 graden koorts. En zo is er steeds wel wat. Gelukkig groeit ze verder prima. Ik wacht de uitnodiging eerst maar af. Hoe sneller hoe eerder we er af zijn dat weer wel. Maar niet te vlug.

Meer ervaringen? Xxx

Deel Deze Pagina