voedingsschema baby 6 maanden. Wat en wanneer eet jullie kleintje?

Discussion in 'Voeding' started by miep84, Feb 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Groente om 3 uur kan wel, is geen probleem maar ik heb t altijd rond 5 uur willen houden omdat ik erg ben van het met zn allen eten. Wij eten dus ook met zn allen aan tafel. Oke mijn eten wordt koud door t voeren, haha. Maar dat maakt me niks uit, ik heb het als kind altijd als fijn ervaren dat we met de fam aan tafel zaten dus daar hecht ik vel waarde aan....

Hier wel altijd een hongerlapje gehad dus toen de bijvoeding beter ging maar ging hij zelf de fles van3 uur laten vallen door minder te drinken. Ik heb hier op ingespeeld door die fles van 3 uur niet meer aan te bieden en te schuiven met de fles ervoor en een tussendoortje en drinken aan te bieden ipv die fles.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Neeee ik heb dit schema pas en ben voorlopig nog niet van plan die derde fles er af te halen. Sowieso haal ik flessen er pas af als mn kindje aangeeft ze niet of minder te willen en dat is nog niet het geval. Mijn kindje is ook dik een maand jonger als die van jou natuurlijk.... Wij zitten sinds een week voor hij 6 maanden werd op een schema met 3 flessen (verder idd ongeveer zoals jouw schema) en dit gaat goed. Hij heeft wel goed trek in zn avond eten door t laten vervallen van de derde fles dus dat werkt hier goed.

Maar mag ik vragen waarom je dat vraagt? Wil jij de derde fles er al af dan? Dus alleennog sochtends en savonds een fles?

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Ja ze dekken zich inderdaad in. Toevallig net bij de kruidvat geweest maar natuurlijk niet gekeken:( Ja broodkorstje gaat op zich wel..

Geef je dan gewoon halfvolle kwark naturel?

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Wat jij zegt wil ik dus ook het liefst daarom vind ik 3 uur zo vroeg. En als ik het met een tussendoortje kan opvangen is dat al veel beter:)

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Jep, gewoon naturel... Ik denk dat als jenhalfvol of 0% vet hebt met een smaakje daar die onnatuurlijke zoetmakers aan toegevoegd zijn en dat dat juist niet goed is. Weet iemand dat???

Joh maar die andere koekjes (nijntje ofzo) daar staat dan wel 8 maanden op maar is een pot nat hoor... Die kannje net zo goed halen. Hebben ze hier bij ah ook...

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    T is alleen even afwachten of je kindje voldoende heeft aan dat koekje als tussendoortje of echt wat meer nodig heeft. Maar dat merk je snel genoeg. Als de kleine de fles hier wat eerder op heeft kies ik als tussendoortje voor de kwark want dat vult wat meer. Of fruit bijv....,

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Oke ik zal van de week eens kijken voor die kwark en die koekjes:)

Inderdaad een goede als ze al eerder de fles op heeft!

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Met de 3e fles bedoelde ik die van 16.00 uur, de 3e van 4 dus. Maar die heb jij er dus al af. Wij geven nog een half flesje, omdat ze hem uit zichzelf nog volledig op dronk en vorige week door rs virus bijna niet dronk. Maar ik ga hem nu wel afbouwen, thee gaat best goed en heel sterk verdunde diksap prima. De fles van 12.00 uur laat ze wel minimaal de helft van staan.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ja, ze eet inderdaad veel :) Maar het is ook een grote meid, lengte op de +2 curve en gewicht op +1. Wij zijn met 4 maand begonnen met bijvoeden. Vanaf 4,5 maand ging het prima, ze lust alles. Ik geef vanaf 5 maand alleen maar grof geprakt, en dingen als macaroni gewoon heel. Rijpe peer is zo superzacht dat ik die gewoon met een vork 2x plet, en dan dan kun je hem slurpen :) Ik zie het eten eerlijk gezegd ook niet meer als bijvoeden, ze krijgt net als wij 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. En daar drinkt ze soms melk bij.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wat toevallig dat je dat zegt van de hart en bloedvaten... Heb afgelopen week op nederland 2 een programma gezien wat over zuivel ging. Het ging erover of zuivel nou wel of niet goed was voor de mens...
    Zeker was het in ieder geval dat zuivel de kans op hart- en vaatziekten verkleind. Ook zou het de kans op darmkanker verkleinen, maar de kans op prostaatkanker weer vergroten.

Hier de link:
    Altijd Wat: di 5 feb 2013, 21:10 - Uitzending Gemist

Wat betreft lightproducten -> bevatten heel vaak zoetstoffen die worden afgeraden voor kinderen. Dus ook optimel oid.
    En daarnaast hoeft een kind geen dieetproducten te krijgen natuurlijk.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Oh sorry, haha ik dacht al....

Hmmm ja ik ben altijd van mn kindje volgen..... Ik merke dat hij die van 3 uur (derde fles dus ;) ) steeds minder ging drinken. Daarom heb ik die laten vervallen en een tussendoortje aangeboden in de plaats daarvan. Maar als jou kleine die tweede fles laat vallen dan doe je toch gewoon die fles? Dan geef je met de boterham een beetje water/thee/diksap, wat je wil e blijft die derde fles er nog even in. Ieder kindje is anders dus als jouw kindjendit prettig vindt, ook prima toch?

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat klopt idd. Light producten moet je niet nemen ivm die zoetstoffen maar halfvolle melk en kwark is geen light product en dus beter dan volle melk/yoghurt/kwark en roomboter...

Heb even geen tijd om te kijken naar die uitzending maar neem aan dat je t niet hebt over volle zuivel en roomboter? Mij hebben ze juist verteld dat die hart ennvaatziekte veroorzaken.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Het ging bij mijn weten over alle zuivel...(vol, halfvol, mager etc)
    Met name dat er nog volop onderzoek over gedaan wordt!!
    Vroeger (echt vroeger) werd er reclame gemaakt dat iedereen zeker 3 bekers melk per dag zou moeten drinken, maar nu weten we dat het puur gedaan is door een overschot aan melk zonder echt te weten wat dat evt voor gevolgen kan hebben.

Ook werd er gezegd dat er in NL de meeste zuivel wordt genuttigd van de hele wereld en dat 75% van de wereldbevolking ook niet tegen zuivel (van de koe in ieder geval) kon! Puur omdat het heel lang tot hun dagelijkse voeding hoorde.

Was wel een interessante documentaire!

14. adi

adi Niet meer actief

halfvolle zuivel is voor een kind wel een dieetproduct ( voor volwassenen is dat een ander verhaal, wij hebben die vetten niet meer nodig, kinderen wel)

een koe geeft volle zuivel, deze wordt bewerkt en er worden vetten aan onttrokken om het halfvol te maken.

15. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik snap dat daar vetten aan ontrokken worden maar er zitten evengoed nog steeds vetten in. Waarom zou je je baby vol willen stoppen met extra vetten? Voedingscentrum en het cb raden het toch niet voor niks aan? En vetten zijn ook slecht, ook voor kinderen.... (te veel vetten bedoel ik dan) dat lightproducten niet mogen ivm de toevoegingen snap ik helemaal maar halfvol vind ik beter. Er zitten vetten in maar met mate....

Share This Page