zoontje van 17 mnd wil geen stukjes fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Debbie81, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Onze kleine man is nu 17 maanden en vertikt het op gewoon fuit te happen. zodra hij een stukje in zn mond krijgt tuft ie het direct weer uit. moet nu steeds het fruit pureren maar zodra er maar een klein stukje in te onddekken is spugd hij dat stukje gelijk uit en wijgerd dan ook gelijk de rest.
    Hij heeft tanden genoeg dus dat is het niet.
    koekjes, patatjes e.d eet ie zo op.
    snappen doen we het niet, blijven het wel proberen.
    Het maakt trouwens ook niet uit of het zacht of hard fruit is.
    Wie heeft dit ook meegemaakt?
    Wie heeft er tips? Wij worden en nu een beetje moedeloos van.

Moet trouwens wel zeggen dat ie met gepureerd fruit ook niet meer dan 100gr op eet. dus hier krijgt hij ook elke dag een beker zelfgemaakte verse fruitsap voor de vitamines.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon blijven aanbieden. Geef hem eens een geschilde hele peer in zijn handjes en laat hem maar rommelen. Mijn dochter houdt ook niet zo van hapklare stukken en als ze een fruitpapje zou krijgen waar een stukje in zit, tuft ze dat ook zo uit.

Geef ik haar een groot stuk peer of zelfs een hele peer is ze gelukkig en gaat hij ook schoon op. Ze wil het graag vasthouden en zelf afhappen, is mijn idee :D

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dochterlief deed het ook niet. Uit een potje of pureren ging top, maar stukjes neeeeeeee. Pas op de psz is het overgegaan en ging het van de een op andere dag vanzelf.

4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Hier at zoonlief toen gewoon hele banaan zelf of bijvoorbeeld geschilde appel met gat erin geboord zo dat hij lekker ermee kon rommelen

5. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips.
    heb het vanmiddag gelijk toegepast.
    Heb heb een flinke stuk appel gegeven en hij begon er waarempel van te knabbelen. wel is waar bleef het maar bij een paar hapjes maar deze tufte hij niet uit. dus ik ga maar op deze toer verder. wie weet ie ie zo wel zn fruit op.

Deel Deze Pagina