Sinds doorslapen enorme stuwing!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dotjes, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Sinds anderhalve week slaapt Lot (9,5wk) volledig door (20.00-07.00)
    Heerlijk! Het is echt een droommeisje :D

Maar nu word ik iedere nacht tegen vieren wakker van de zere borsten!
    Ik hoopte dat het minder werd, maar het blijft..
    Nu kolf ik s ochtends 1 borst, en zij drinkt dan de andere.
    Overdag drinkt ze wel twee borsten.

Gaat het over of blijft het?

En als ik nu iedere keer het eerste beetje af zou kolven en dat invries, dan heb ik zeker alleen een vriezer vol met voormelk?

Alvast bedankt!

Gr. Laura

2. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Echt serieus niemand die haar kindje doorslaapt, zo'n stuwing heeft, weet of het over gaat of een tip heeft?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat ik deed toen hij snachts doorsliep was voordat ik naar bed ging mijn borsten leegkolven. Sochtends was het dan ook wel hard nodig om te voeden en dan kolfde ik ook nog na in het begin, maar de stuwing werd steeds minder.
    Toen het minder werd ben ik het kolven steeds iets gaan vervroegen, zodat het uiteindelijk niet meer nodig was.

Succes!

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kleine gaat om 20 uur naar bed, geef om 23 nog een droomvoeding. Als ik s morgens wakker wordt en zij is nog niet wakker dan heb ik ook enorme stuwing en pak ik haar uit bed voor de volgende voeding (rond 8 is dat meestal) ik koppel halverwege af en leg haar aan de andere borst, dan heb ik 2 borsten waar de spanning af is en hou ik het wel vol tot 12 uur als ze meestal weer wil drinken. Ik probeer zo min mogelijk te kolven omdat ik anders overproductie krijg. Dus zorgen dat de borsten soepel zijn, maar leeg hoeft niet. Dan past je lijf het na een tijdje vanzelf aan is mijn ervaring.

5. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde, mijn dochter sliep ook een paar weken door. Sinds ik weer aan het werk ben komt ze wel weer voor een nachtvoeding, vind het niet zo erg. Ik heb nu tenminste niet zo'n gespannen borsten als ik wakker word :)

6. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier had ik ook het zelfde probleem. We halen haar iedere dag om 22.30 nog even uit bed om wat te drinken. Half in slaap drinkt ze dan meestal nog wel aan beide borsten. 's ochtends komt ze dan rond 7 uur weer. Ik had in het begin ook ontzettend volle borsten 's ochtends maar dit is nu verder minder. Ze zijn nog steeds vol maar niet meer pijnlijk. Denk dat mijn lichaam zich toch een beetje hierop aanpast. 's ochtends drinkt ze dan één borst leeg en de andere kolf ik leeg. De rest van de dag drinkt ze dan gewoon bij mij.
    Ik moet vanaf volgende week weer aan het werk(13 weken) en ben ook nog een beetje zoekend hoe ik dat ga doen. Ik ga 3 dagen werken en wil ook gaan kolven op het werk zodat ze ook geen kunstvoeding hoeft te krijgen. Mijn plan is om 2x te gaan voeden op het werk. denk rond 11 uur en rond 14uur. als de nood hoog is kan ik altijd rond 16 uur nog een keer maar ik denk zelf dat dat niet nodig is. maar ja afwachten!!....

Deel Deze Pagina