Voedingsschema baby 7 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Shawarma, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hallo allemaal.

Ik zou graag willen weten of mijn schema die ik nu hanteer voor mijn zoontje van 7 maanden wel goed is zo?

8.30 Pyamapapje uit fles 250 cc.
    10.30 Potje fruit 200 gr
    Slaapje tot 13.30 ongeveer
    14.00 Bordje pap
    18.00 Groente en yoghurt
    22.00 Laatste fles pyamapapje 250 cc.

Eerst gaf ik hem om 14.00 nog een fles maar die ging er niet meer in.
    Daarom ben ik overgestapt naar een bordje pap.

Krijgt hij wel genoeg zo??

Ik ben benieuwd naar ervaringen/adviezen.

Bedankt alvast!

En alvast een gezond en goed 2010!:)

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dit meer dan genoeg hoor. De flessen van 250 cc vind ik persoonlijk nogal groot en zou ik verminderen tot 200 cc (het maagje wordt zo uitgerekt met grote hoeveelheden)

Hier krijgt ze
    7.00 200 cc melk
    9.30 fruit
    11.30 200 cc melk
    15.00 200 cc melk
    17.00 groente
    19.00 200 cc melk

Pap en brood eet ze niet, dus dat laten we nog even zo....De flessen gaan niet allemaal helemaal leeg, ze drinkt zo'n 600 á 700 cc op een dag.
    Je mag dus met 7 maanden met brood beginnen.....En ik zou tussen 14.00 en 18.00 nog iets geven, zit zo'n lange tijd tussen nu...wat drinken met een tussendoortje?

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Bedankt voor je reactie!

250 cc is inderdaad wat veel ja maar zeker 's ochtends heeft hij echt nog trek na 200 cc vandaar dat ik hem maar 250 cc geef.
    En wat voor tussendoortje zou ik zoal kunnen geven aan hem tussen 14.00 en 18.00 uur??
    En gebruiken jullie dan diksap als drank erbij of iets anders?
    Hij is 3 weken te vroeg geboren maar heb zo het idee dat hij nu ineens een groeispurt maakt.. hij wilt graag eten.:)
    Hij is nu 7 maanden en weegt nu 7 kilo.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij is het meer dan voldoende. Je hebt geen groot (zwaar)kind. Zelf ben ik niet zo van de pyjamapapjes omdat er een ongelofelijke stoot suiker in zit... Dit zou ik doen:

8:30 180ml/6 opvolgmelk + bambix (gemengd met gepureerd fruit)
    10:30 (vers) fruit (1-2 stuks) met een rijstwafel
    14:00 boterham + opvolgmelk
    18:00 groenten / aardappelen + volle yoghurt (100ml)
    22:00 opvolgmelk met rijstebloem en deze fles afbouwen en daarna weglaten (dan komt ie waarschijnnlijk wel iets eerder voor het ontbijt maar 8:30 is natuurlijk ook wel een heeeel prachtig tijdstip)

Je hoeft er nog geen drinken bij te geven maar als je bijvoorbeeld drinken wilt geven bij het avondeten dan zou ik gewoon water geven. Je kindje krijgt voldoende vocht binnen en je loopt bij (lekker) drinken altijd het risico dat ze voeding inwisselen voor vocht.. en dat wil je niet.

Probeer eens iets als avocado (ipv groenten of fruit). Bomvol vitamine C en goeie vetten. Echt iets voor kleine kindjes die wel iets extra's kunnen gebruiken en trek hebben!

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Cygnet2 bedankt voor je reactie!

Er zit inderdaad wel veel suiker in de pyamapapjes maar hij smult er zo van.
    Ik kan als tussendoortje wel een rijstwafeltje geven.
    Tussen de 14.00 en 18.00 uur zeg maar met wat water of diksap.
    Avocado?? mm nog nooit geprobeerd voor hem.
    Ga het weleens uitproberen, kijken hoe hij het vind!
    En hij is inderdaad geen grote baby maar nu ik die pyamapapjes geef 's ochtends en 's avonds komt hij zo lekker aan en dat mag ook best wel.

6. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    poe he als ik dat lees wordt ik gewoon jaloers mijn kleine zit aan 4 flessen en geen bijvoeding.
    Krijg het niet bij hem naar binnen!

Deel Deze Pagina