flesvoeding..Ook bij een 2e kindje?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Dora en Boots, Dec 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo!
    Ik was even benieuwd of er hier meer moeders zijn die heel bewust gekozen hebben voor flesvoeding.
    Ikzelf had er eigenlijk geen reden voor, het was meer gevoelsmatig.
    Heb er een poosje over nagedacht en eigenlijk gewoon besloten dat ik flesvoeding ging geven.:)

Nou ben ik wel benieuwd of er meer moeders zijn die bij een eventueel 2e kindje toch borstvoeding willen proberen of ook weer kiezen voor flesvoeding.

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik ben bij alles 3 de kinderen heel bewust met flesvoeding begonnen, borstvoeding stond me totaal niet aan, zonder echt een hele goede reden.

groetjes susanne

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik geef flesvoeding en zou het bij een 2e kind meteen weer doen.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ik twijfel nog, ik heb eerst bv gegeven maar ben na een maand door allerlei omstandigheden waaronder reflux overgestapt op de fles. Er viel toen een behoorlijke last van mijn schouders en ik kon eindelijk een beetje genieten en ontspannen. Bij een evt. 2e weet ik het nog niet, ik wil dan graag vanaf dag 1 kunnen genieten ;).

5. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik wil bij een tweede zeker weer borstvoeding proberen. Wil ook gelijk een lactatiedeskundige aan m'n bed hebben voor hulp want bij de eerste kwam de voeding niet op gang (etc). Heb gehoord dat het bij een tweede sneller op gang komt.

6. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Bij mij is bv echt verkeerd gegaan! Amber was na 3 maand ondervoed! Met de fles ging het gelijk goed. Zou het wel heel spannend vinden om bij een tweede weer de borst te geven. Denk dat ik geobsedeerd ga worden met de weegschaal;). Ik weet het dus nog niet...

7. kieke77

kieke77 Actief lid

Jul 5, 2008
    467
    7
    18
    Hier ook bewust gekozen voor flesvoeding.
    Werd al panisch bij het idee van borstvoeding, bij het idee van de bevalling trouwens niet, had teveel gezien in mijn omgeving, dat ik niet onbezonnen er aan kon beginnen.
    Bij een 2e (mocht ik er ooit eens gaan aandenken) dan ga ik zeker flesvoeding.
    Heb geen spijt gehad dat mijn zoon flesvoeding kreeg, hij groeit goed en is een gezond mannetje.

kieke

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik geef ook bewust Flesvoeding, ook geen echte reden voor eigenlijk, ik moest gewoon niet aan borstvoeding denken.
    Later heb ik er toch wel een tijdje spijt van gehad hoor, waarom weet ik dan ook weer niet maar ik denk weleens ja, ik had het op zijn minst kunnen proberen? Maar goed als ik een tweede zou krijgen zou ik het eigenlijk wel willen proberen maar het waarschijnlijk niet doen, en dan omdat ik me schuldig zou voelen tegenover mijn dochter, ja echt belachelijk want het gaat super met haar en ze houdt er vast niks aan over aan die flesvoeding maar ik zou dan toch denken, ja bij haar deed ik het niet en bij deze dan wel, ik weet niet, zou me er niet goed bij voelen denk ik... achterlijk he :)

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Beide kids meteen FV en totaal geen spijt van mij keuze

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hier ook allebei de keren bewust gekozen voor flesvoeding.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Goh.... Ik zou het niet weten.... Ik ben bij Mini begonnen met bv maar door zh-opname van haar en slechte kraamzorg en dito begeleiding is het mis gegaan. Ik vond dat, ondanks nuchtere houding van tevoren, heel erg en heb ZO hard erom moeten huilen en dubben. Want mijn productie was prima, ik trok het alleen niet dat ik moest borst geven, kolven, bijvoeden met gekolfde melk EN kv en dat elke 2 uur en een ontvreden kindje bovendien.

Maar ik zie grote voordelen aan fv, vooral praktisch dat niet alles alleen op mijn schouders terecht komt. En wat Jojo zegt, ik voel me bij voorbaat al schuldig als het bij de tweede wel zou lukken en bij Mini niet.... Suf. :) Gelukkig is het nog niet aan de orde, haha!

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die bewust ervoor hebben gekozen. Ik moest me nog weleens verdedigen en als er naar de reden werd gevraagd, stond ik met mijn mond vol tanden. Want tja, een echte reden had ik in de ogen van anderen niet. Heel eerlijk gezegd, leek het me niks en leek fv me gewoon veel handiger.

Maar das soms wel moeilijk door andere te begrijpen;)

13. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook vanaf het begin bij lorenzo flesvoeding gegeven
    en ook bij de 2de ga ik flesvoeding geven
    echt een reden heb ik er niet voor

14. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier ook flesvoeding gegeven, was niet de bedoeling maar doordat een tepel van m`n borst ingetrokken is en bij het aanleggen niet naar buiten kwam, kwam er niets uit en deed het ontzettend veel pijn. Na 2 keer aanleggen had ik al kloven en kwam er alleen maar bloed uit. Dus na 1 dag moest ik ermee stoppen. Heb er wel schuldgevoelens over gehad, ik was geen 'echte' moeder, maar ze is nu een heerlijke, gezonde en vrolijke meid.
    Bij een 2e moet ik ook weer flesvoeding geven, heb geen keus!

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    de eerste heeft bv gehad, ging opzicht supergoed....heb t gedaan totdat ik weer moest werken....vond het totaal niet erg om over te gaan op fles.

de 2e krijgt de fles, heel bewust voor gekozen. mijn gevoel zei gewoon dat ik dat wilde.
    wat men er ook van vind of zegt, t is mijn keus en daar sta ik achter! voel me er niet slechter door en als andere dat wel vinden hebben ze dikke pech

16. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Als ik op deze forum onder het kopje borstvoeding kijk dan voel ik me slechte moeder omdat ik flesvoeding geef. Heb nog steeds schuldgevoelens hoewel ik door omstandigheden naar flesvoeding moest overstappen. Heeft iemand dat ook?

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zelf heb ik dat dus niet....maar vind het echt rot voor je, dat je door bepaalde dingen zo'n schuldgevoel hebt..
    Is echt niet nodig! Je bent echt geen waardeloze moeder omdat je kindje nu de fles krijgt. Wat de rede ook is dat je over bent gestapt, t is jou rede...
    Zorg alleen dat je er vrede mee hebt, die keus heb je niet voor niets gemaakt. Dat is een stap die je hebt genomen om te zorgen dat jou kindje krijgt wat die nodig heeft....en ook al is dat omdat jij bij wijze van gestressd werd door bv, dan nog is dat het beste!
    Een kindje heeft meer aan een moeder die gelukkig is, dan dat t bv krijgt en een moeder die steeds gestressd is!

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mocht het gebeuren dat er hier nog een 2de bij komt dan kies ik weer voor flesvoeding. Bij de eerste ook gedaan en dat is ons allemaal goed bevallen!

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik weet niet of ik echt schuldgevoelens heb als ik dergelijke topics lees, maar ik voel me wel snel aangevallen door sommige opmerkingen. (maar ook over sommige andere onderwerpen hoor :D)

Ik kan het soms nog wel jammer vinden hoe het is gelopen, dat wel dus gevoeliger ben ik er wel voor soms... :)
    Maar probeer je niet schuldig te voelen, je kindje krijgt voeding van hoogwaardige kwaliteit en groeit goed en je houdt van je kindje en dat is het allerbelangrijkst!

20. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had helaas geen keus om borstvoeding te geven (borstverkleining gehad), en in eerste instantie vond ik dat helemaal niet erg! Zeker als ik alle verhalen hoorde van vriendinnen waarbij de borstvoeding in een drama eindigde. Maar soms... kriebelt het toch wel een beetje. Het lijkt me zo'n speciaal gevoel en het lijkt me zo bijzonder om je kindje helemaal zelf te kunnen voeden! Maar ik denk (als ik het zou kunnen en het zou doen) dat ik me toch een beetje schuldig zou voelen tegenover mijn eerste kindje... Of klinkt dat heel raar??
    Succes met je keuze!!

Share This Page