Ineens gek doen bij yoghurt.

Discussie in 'Voeding' gestart door Sukke, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ons mannetje werd tot voor kort helemaal wild als hij het pak yoghurt uit de koelkast zag komen na het avond eten maar dat is sinds een dag of 5 wel anders.
    OPzich reageert hij nog wel heel enthousiast maar zodra het eerste hapje binnen is begint hij "gek" te doen. Vind het een beetje moeilijk te omschrijven maar hij gaat soort "gillen", slikt het wel door maar houdt daarna zijn mondje open, oogjes worden ietsje groter zijn gezichtje loopt wat rood aan en af en toe wat traan oogjes soms maakt hij er het zelfde geluidje bij als wanneer hij poept. Vervolgens wil hij nog wel een paar hapjes maar doet hij telkens het zelfde. Na een hap of 5 wil hij ook echt niet meer......

Ik vind het een beetje vreemd, heb niet het idee dat hij het bijvoorbeeld ineens niet meer lekker vindt maar wat is het dan wel?

Iemand een idee?

2. adi

adi Niet meer actief

Misschien vindt ie het nu ineens zuur?
    Merk je dat ie daarna last van heeft? Andere poep, krampjes, uitslag enz? Dat zou kunnen duiden dat ie er last van heeft, als koemelk zijnde.

Maar qua smaakontwikkeling veranderen kindjes heel vaak. Vooral na 1 jaar. Als je net ontdekt hebt dat ie iets heel lekker vindt, haalt ie de volgende dag zijn neus ervoor op. En zo gaat dat lekker vrolijk verder :)

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Tja, dat kan ik niet echt zeggen. Hij heeft wel sinds een paar dagen wat rode plekjes rond zijn mondje. Een paar (4 of 5) hele kleine stipjes. Kan ie daar dan zo ineens op reageren? Hij krijgt toch al wel een maand of 2.

Ik twijfel ook of hij het nu niet lekker vindt hij wil namelijk eerst wel heel enthousiast zijn hapjes maar na een paar keer is hij er dan ook klaar mee. Als hij op andere moment iets niet wilt, reageert hij niet op deze manier.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Zoiets heeft onze meid nu ook, maar dan met brood...
    Normaal als ze genoeg heeft, houdt ze gewoon haar mond dicht en draait ze haar hoofdje weg. Maar nu met brood begint ze ook te gillen en wordt ze helemaal rood. Gaat staan in haar kinderstoel... Alsof ze inderdaad ergens last van heeft/pijn heeft?
    Als ik haar dan op schoot neem, wil ze soms nog een paar stukjes..? Maar meestal wil ze echt niet meer. Terwijl ze dr groente en fruit nog steeds op de oude manier weigert. Snap er weinig van, maar ze lijkt niet werkelijk pijn te hebben, omdat ze meteen stil is zodra ik haar op schoot neem. Dus vermoed dat het hier toch een soort uittesten is? 11-maanden sprong?

Deel Deze Pagina