Heeft ze ergens last van?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Doortje28, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen,

mijn dochtertje van 3 maanden drinkt sinds 5 weken erg slecht. Daarvoor liet ze ook altijd wel wat staan, maar dat waren kleinere hoeveelheden en daar maakte ik me niet zo druk om want ze groeide goed. Nu groeit ze nog steeds wel oke, maar niet zo als voorheen. Al zijn haar lengte en gewicht wel in balans. Het is de bedoeling dat we haar zo'n 870 ml per dag aanbieden, want ze is nu 5800 gram. Maar dat krijgt ze never nooit op. Daarom geven we haar nu 5 flessen van 150 ml, maar daar laat ze vaak 2 x per dag zo'n 60 tot 80 cc van staan. Dat betekend dat ze gemiddeld 600 ml per dag binnenkrijgt. Kan dit geen kwaad?

Vaak na zo'n 80 a 100 cc te hebben gedronken wordt ze erg boos, ze gaat dan huilen(echt gillen) en is heel erg druk met haar armen en benen. Maar toch wil ze dan nog drinken. Maar dit is niet altijd zo. Ze kan er ook zomaar in eens mee stoppen door de speen uit haar mondje te duwen. Ook als ze 's avonds om 23:00 maar 100 cc op heeft, drinkt ze de fles om 7 uur niet leeg. Verder smakt ze de hele dag door op haar handjes en op haar eigen tong. Ze spuugt eigenlijk nooit echt, maar kokhalst nog wel heel erg veel. Ook heeft ze last van haar darmpjes, na een periode van verstopping zijn we 9 weken geleden begonnen met nutrilon omneo. Dat gaat prima, de ontlasting is over het algemeen daardoor een stuk soepeler, maar nu had ze laatst toch weer hele andere ontlasting waar ze veel meer moeite mee had. En de luier erna was weer gewoon.

Kan het zijn dat ze ergens last van heeft? Ik noem maar iets; verborgen reflux? Of lactose intolorantie? het schijnt dat Aziaten daar snel last van hebben en zij is half indo) Of hebben jullie misschien een ander idee wat het kan zijn? Ze is er nog wel vrolijk onder, alleen slaapt ze overdag amper. Ik ben bang dat het allemaal in verband met elkaar staat, want ze is vaak zo moe, maar kan dan haar slaap gewoon niet vatten.

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen, alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    De hoeveelheden voeding die op de verpakking staan zijn gemiddelde hoeveelheden. Dit kan per kindje verschillen. De een zal altijd wat meer drinken en de ander altijd wat minder. 600 ml is aan de lage kant, maar ze krijgt hiermee nog wel voldoende voedingsstoffen binnen. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit.
    De klachten die je omschrijft kunnen verschillende oorzaken hebben. Misschien kun je eens met de huisarts/consultatiebureau hierover praten?
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina