hahaha goedzo .. Ik deed in het begin reepjes snijden. Kon hij het zelf goed vasthouden en toch ook zelf beslissen hoe groot de hap was die hij nam misschien een vervolg stap?
Goeie! Das de volgende stap inderdaad. Ik moet ook wat meer vertrouwen in hem hebben wat dat betreft. Heb hem net wat yoghurt gegeven. Haha hij keek heel vies, maar heeft toch een paar hapjes op.
Dat je bang bent dat je zoontje stikt, kan ik me heel goed voorstellen, want ik heb dat ook hoor haha. Kleine meid krijgt hier wel gewoon stukken, en de groenten prak ik gewoon voor haar, maar vaak zit ik ook van : oh oh, als dat maar goed gaat. Vanmorgen nam ze een gigantische grote hap van haar banaan, en ik schoot alweer in de stress, bang dat het verkeerd zou gaan Ik kan je vertellen dat je, zelfs als je zoontje stukken kan eten, toch nog wel bang blijft hoor. Dochterlief eet, zoals ik al schreef, wel gewoon stukken, al een lange tijd. Over het algemeen kook ik verse groenten voor haar, maar soms heeft ze ook weleens een potje van de Olvarit. Ze is nu 8 maanden en geef haar dan een potje van 12 maanden. Maar ondanks dat ik weet dat ze goed over weg kan met stukken, ben ik toch bang dat het verkeerd gaat haha. En wat betreft die yoghurt, je zoontje gaat het vanzelf lekker vinden. Het is natuurlijk nog een nieuwe smaak waaraan hij moet wennen.
Doe je dat dan ook met appel??? En geven jullie al druiven??? Idd een leuk topic, zo doe je nog ideeën op Hier al wel soepstengel gegeven, een klein stukje zo in de hand en daar sabbelt hij heerlijk op. Als het dan uit zijn hand valt wordt meneertje driftig
Ja, ook met appel En druiven krijgt hij idd ook al.. door midden gesneden Verder.. bosbessen, bramen, frambozen, aardbeiden, meloen, peer, banaan, pruim.. vanalles eigenlijk tot nu toe vind hij alles nog lekker
Okay, ga ik ook maar eens proberen... En idd bosbessen, bramen en frambozen denk ik niet zo snel aan. Peer en banaan en appel en mango gaat erin als koek. Maar aardbeien en meloen kunnen we ook wel een keer halen, dat begint nu ook weer te komen. Heb nu ook van die minikomkommers liggen, ga ik denk ik vanmiddag maar even proberen...
Komkommers.. ja dat is iets wat Mees echt niet lekker vind.. al meerdere keren geprobeerd (de gewone en mini) maar hij wil het echt niet maar ja als dat alles is Heb je paprika al eens geprobeerd?
Hey meiden, Hoe gaat het allemaal? Nick zit inmiddels op een stuk minder melk (echt dankzij jullie tips ). Hij start de dag nog met een grote fles van 180 + schepjes en voor de rest krijgt hij nog 2 flessen van 90 + schepjes en de laatste fles rond 23.00 uur 120 + schepjes met een beetje rijstebloem. Yoghurt is nog niet echt een feest, maar met een halve liga erdoor krijgt het redelijk weg. We proberen de laatste fles te laten vervallen, maar dat lukt gewoon niet. Hij wordt er uit zichzelf wakker voor en wil echt die fles anders gaat hij niet meer slapen. Gisteren had ik wat minder gemaakt (100 cc), maar hij was niet tevreden. Klein fles (lees 30 cc) erachteraan en hij ging lekker slapen tot 06.00 uur vanochtend. Hij wordt standaard om 06.00 uur wakker. We geven hem dan zijn ontbijt en hij slaapt door tot een uurtje of 8. Brood gaat ook super. Mijn man was een paar dagen vrij en die is helemaal niet bang dat er iets mis gaat, dus hij heeft hem de afgelopen dagen stukjes brood gegeven (grotere stukjes dan dat ik zou geven) en dat ging prima. Hij heeft er een beetje halvarine op gedaan en niet in de melk gedoopt en hij zat te smullen. Hij zit nu bijna op een hele boterham. Ik heb ook een 8 maanden potje Olvarit groente gekocht, maar ik moet nog even goed kijken of het alleen maar groffer is of dat er ook dingen in zitten die hij nu nog niet mag hebben. Hij krijgt af en toe een potje en als wij eten wat hij ook mag hebben dan eet hij met ons mee. Die 6 maanden potjes van Olvarit zijn zo goed als vloeibaar en zelf prakken we zijn eten, waardoor het een stuk groffer is. Hij vindt het allemaal prima. Gisteren heeft hij ook stukjes peer met stukjes banaan gegeten. Ik heb de peer eerst even gekookt, omdat hij nog niet helemaal zacht was. Weer zo'n tip die ik hier heb opgepikt. Super!
Wat wij nog wel eens doen als we een potje geven is een aardappel koken en die erdoorheen prakken.. dan heeft het wat meer structuur.. anders moet hij er ook niks meer van hebben
Hier groente en fruit gister en vandaag in stukken gegeven. Gister banaan en witlof met aardappel. Ging goed! Ze eet wel minder dan gepureerd. Vandaag was het eten 1 groot drama. Ze wou geen stukjes groente en fruit. Alles behalve brood weigerde ze. O ja, correctie. Vriend heeft haar een soepstengel gegeven zonder te weken in water. Nu is eten laatste tijd hoe dan ook 1 groot drama. Zou dat komen door de pap? Geven jullie pap bij het ontbijt?
Mees krijgt smorgens een fles met bambix fijne granen.. en savonds een fles met rijstebloem.. hier (nog) nooit problemen mee gehad. Fijn dat het zo goed gaat!
Wij hebben van 7 tot 8 mnd ongeveer ook drama gehad met eten. Miss tandjes of eennsprong. Nu gaat alles weer goed ennkrijgt hij nog maar 2 flessen waarvan 1 keer pap (in de ochtend)
Even over het laten vallen van de fles van 11 uur: ik lees dat je twee keer 90 geeft naast het ontbijt dshet niet een idee om een grotere fles aan te bieden voor hij naar bed gaat (dus de fles voor die van 11 uur) dan je avond ritueel te doen en zo proberen te wennen dat dat de laatste fles wordt.
O ja, een sprong. Dacht dat wij er even vanaf waren. Tandjes lijken er niet aan te komen; geen gekwijl, 's nachts slaapt ze perfect. Heeft wel mama-, papa-, en grotebroer "honger". En ze wilt zoveel nu, maar kan het niet. Dus denk ook een sprong. Vandaag gaat eten al beter, maar heb geen pap vanmorgen gegeven. Is altijd gissen wat de oplossing is. Hij liet dan ook snel zijn laatste fles vervallen. Je kan het er niet in proppen. Vol=vol
Hij krijgt om 19.00/19.30 uur niet meer op dan 100 cc, de rest laat hij sraan. Hij krijgt om 17.00/17.30 uur groente, zoveel als een 6 maanden potje dus ook niet overdreven veel.
Wat vreemd. Dannzou je dus denken dat hij nog vol zit. Weet je zeker dat het honger is om 11 uur? Miss proberen met en speen (als je kindje die heeft)?
Hmmm ook niet overderdreven veel dus. En er zit voldoende tijd tussen groente en fles. Zag dat je 2 keer 90+3 gaf. Wanneer geef je eerste deel? Misschien die ophogen naar eerst 150+5 en eventueel 180+6? En dan de fles van 19:00/19:30 180+6 maken. Dan zit er langere tijd tussen de flessen. Misschien dat dat helpt?
Hij krijgt bij zijn boterham 90+3. Na zijn broodje hoeft hij ook niet zo'n grote fles en hij krijgt dus om 19.00 uur 90+3, de rest laat hij staan. Ik ga vandaag wat eerder groente geven (16.30 uur) en dan kijken of hij om 19.00 uur een grotere fles met een beetje rijstebloem op drinkt. Ik hoef deze week alleen vrijdag te werken, dus ik heb deze week goed de gelegenheid om dit te proberen. Ook met het oog op als hij ineens 's nachts wakker wordt. Hij moet overigens helemaal niets van een speen hebben. Waar onze dochter hevig verslaafd was aan haar speen tot haar derde jaar, trekt Nick een heel vies gezicht bij een speen. Ik weet dat bij onze dochter die speen, vooral het eerste jaar, echt een uitkomst was. Als ze wakker werd 's avonds laat of 's nachts, dan gaf ik haar haar speen en ze sliep lekker verder. Helaas heb ik niet zoiets voor Nick. Hij heeft misschien de eerste 3 weken van zijn leven af en toe een speen in zijn mond gehad, maar hij was er snel klaar mee.
Hier gaat het bij ons ongeveer zo; +/- 7.30 Fles 180/6 +/- 9.00 Fruithapje +/- 10.00 Papje fijne granen (met voeding) Slapen +/-14.00 groentehapje (ongeveer 100-200 gr schat ik..) Tussendoor wat afgekoelde en aangelengde thee +/- 18.00 Fles 180/6 Soms tussendoor nog een papje als het bijv. erg lang duurt voor ze weer een voeding krijgt ('s middags vaak). Maar dat is niet altijd zo. Ik volg haar altijd maar gewoon in wanneer ze honger heeft Ga binnenkort eens proberen een voeding te vervangen met een boterham, en dan een flesvoeding door een papje..
Yes! Het is gelukt! Nick heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen van 20.00 uur tot 06.00 uur. Gisteren om 06.30 uur begonnen met een fles van 180+6 09.30 uur stukjes fruit (banaan en een peer) en water 12.30 uur boterham met halvarine en een fles van 120+4 16.00 uur 100 gram yoghurt en water 17.30 uur groente en water Toen is hij om 18.00 uur gaan slapen en hebben we hem om 19.30 uur wakker gemaakt voor een fles van 180+6 met schepjes rijstebloem. Om 20.00 uur sliep hij tot 06.00 uur vanochtend. Ik heb hem vannacht wel een paar keer horen rommelen, maar dat komt denk ik ook omdat hij steeds zo maf in zijn bed ligt. Hij ligt helemaal overdwars en dan klem tussen de spijlen. We hebben trouwens gisteren ook zijn bedje verplaatst. Deze stond namelijk vrij dicht bij de deur waar we een haakje op hebben. Volgens mij werd hij soms ook wakker omdat wij naar bed gingen en het licht dus door de kier scheen. Nu ligt hij verder bij de deur vandaan. Ben benieuwd of het vandaag weer gaan lukken.