voedingsschema baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door stephanie86, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is een keuze uiteraad maar als je wil gezond eten geven zonder veel brood etc beter granen geven. Ik geef bijvoorbeeld noot andere brood dan spelt en zal zo ook geven en kies zorgvoeldig producten uit.
    Ik koop gewoon pakken met granen en meng het zelf. Mulsi etc uiteraad pas later leeftijd.
    Ik vind gezonde ontbijt belaagrijk en verkies zelf havermoutpap voor mijzelf dan brood bijvoorbeeld. Brood is niet zo gezond zoals iedereen denk en het gewent is.
    Buj cb zeiden zei ook beter granen geven met water dan brood.
    Ik heb erh fijne cb dus daar vertrouw ik volledig op.

Uiteraad alles blijf je eigen keuze ;)

2. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik heb het 1,5 week geleden nog geprobeerd maar na paar uur is hij helemaal over de rooien en niet meer te troosten!

Dus iom kinderarts en zijn fysio of gesproken dat we dat even laten zoals het nu is en niks nieuws gaan introduceren zodat eerst zijn darmen tot rust komen. hij heeft zo een knauw gehad door de koemelk allergie en geloof nou niet dat hij wat te kort komt nu qua voedings stoffen

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ picollina ; hier is het advies van cb met 6 maanden 3 flessen picolina.
    en pap is helemaal niet nodig, waarom zou je dat perse moeten geven?
    Uit groente en fruit kun je ook vezels halen.
    Ik denk dat mijn onbijt van biologisch groente en fruit hardstikke gezond is!

@ ts ; geef je koemelkvrij brood? Want stiekem gooien ze overal km in, ook in brood.

Uit groente kan je een hoop goede voedingsstoffen halen, dus zou gewoon even lekker zorgen dat je kleintje eerst beter in zijn vel komt te zitten!

succes!

4. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dank je khz.
    Ja staat echt op verpakking dat het koemelkvrij is. en heb het gevoel dat hij er ook geen last van heeft anders merken we het wel aan hem.

Ja dat is nu het belangrijkste. heb hem gister wel 4 flessen gegeven doet hij het beter op. lag gister half 8 in bed en kwam pas om 3 uur voor eht eerst en had toen speel uurtje :( (dat moeten we er nog ff uit zien te krijgen) en toen pas kwart voor 8 wakker :)

Dat is heel lang geleden dat hij zo een nacht heeft gemaakt :)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Pap hoeft inderdaad niet en rijstebloem voegt sowieso niks toe!
    Hier had en heeft ze wel graag granenpap gemaakt met melk... prima alternatief voor een boterham! Maar niet persé beter.
    Water en granen lijkt me echt niet lekker...waarom niet gewoon maken met een melkvoeding??
    Hier begonnen we overigens met 7 maanden met brood en vanaf een maand of 9 's morgens pap als ontbijt. (vanaf 1 jaar brood)

Maar geef inderdaad desnoods nog een extra flesje overdag, ook niks mis mee op deze leeftijd. Tot je weer meer uit kan breiden met bijvoeding...

Deel Deze Pagina