Hoi allemaal, Ik ben nog niet zwanger en heb zeker nog geen kindje, maar ik vraag me dit al wel een tijdje af. Ik was vroeger een hele slechte eter en ik weet dat mijn broertje me na is gaan doen. Ten minste, dat verteld mijn moeder altijd. Het is ook logisch dat een kind het eten, net als andere dingen, vooral na-aapt van zijn omgeving. Nu het volgende: ik heb zelf sondevoeding en kan maar kleine beetjes eten, heel soms en vaak maar 2 hapjes. Hoe moet dat als ik een kindje heb? Zal een kindje geen verkeerd wereldbeeld krijgen als ik nooit iets eet? Mijn vriend werkt best lange dagen en dus zal ik het grootste gedeelte van de tijd het "voorbeeld" zijn. Zal een kind dat uit zichzelf al een lastige eter is niet nóg moeilijker gaan eten als ik niet kan voordoen hoe lekker iets wel niet is?
Een kind aapt idd na. Maar ik denk dat als je zelf sondevoeding hebt, dat je kindje wel duidelijk een verschil zal onderscheiden. Trouwens, een kind zal zich niet laten verhongeren. Aan veel eten of weinig eten kan je weinig veranderen. Waar je man dan wel een goed voorbeeld moet geven is evenwichtig eten. Veel fruit en groenten, weinig frietjes en snacks.
Samen een gezond hapje eten.. Samen aan tafel. Ook al eet jezelf maar een heel klein beetje, je geeft toch het goede voorbeeld.
Ik sluit me aan bij bovenstaande,saampjes aan tafel en wat je dan ook et, hoe weinig ook, laten zien dat je het met smaak eet.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal het in mn achterhoofd houden. Ik denk idd dat de hapjes die ik dan eet maar gelijk als voorbeeld moeten dienen.