Mijn dochter (7 maanden) krijgt sinds kort nu een plakje brood met margarine..Maar mijn vraag is: Wat geven jullie voor drinken erbij? Of geef je helemaal geen drinken bij het plakje brood?
ik geef er altijd wel te drinken bij, dat wisselt van diksap, tot melk of lauwe thee of gewoon water. Voor later is het belangrijk om de tanden niet tevaak te belasten met zoetigheid en dan kan je beter eten en drinken combineren. groetjes Miek
ik geef altijd een beker/fles melk(volle melk of half volle), ene keer 200 als ze slecht brood eet en de andere keer maar 120.
Ik gaf BV. Daarbij hoeven ze niets extra's te drinken. Ik gaf dus enkel brood en voor de vorm erna een slokje water, om meteen het drinken uit de tuitbeker te oefenen, maar dat was vrijwel niets. Het is eigenlijk niet nodig om iets erbij te geven. Op die leeftijd weten ze eigenlijk niet eens het verschil tussen eten en drinken, omdat voor hun eten en drinken in een is. Dus voor je kindje hoef je er ook niet iets te drinken bij te geven.
Gewone melk mag pas vanaf de leeftijd van 1 jaar, omdat er teveel zout in zit, wat de nieren teveel belast. Op deze leeftijd kun je diksap, thee of gewoon water geven.
Ik heb altijd gehoord dat je tot 1 jr geen gewone melk mag geven; heeft met de niertjes te maken.. Iris kreeg water of thee. Sap krijgt ze pas een paar maandjes, max 1 beker per dag; beter voor de tanden....
Nee, idd geen gewone melk. Dat pas vanaf 1 jaar. Je kan geloof ik ook een beetje opvolg melk geven in een bekertje. Wat je ook kan doen is een bekertje karnemelk.
@femke: Wat voor soort thee deed je dan?? @sannaa: en karnemelk mogen ze wel hebben met 7 maanden.. Denk dat ik dat beter niet aan Chanell kan geven, want ze heeft reflux..en karnemelk is dan te zuur haha..
Haha, nee miss niet doen dan. Maarre.. Karnemelk is door het aanzuren minder zwaar verteerbaar dan melk, vandaar. Yoghurt mogen ze ook eerder dan gewone melk.
Hier bij de boterham een fles met opvolgmelk. Nu eet ze sinds eergisteren 1,5 boterham en drinkt nu dus iets minder melk.
Deze vraag zou beter staan bij het onderwerp Voeding. Wij gaven/geven vanaf dat we de kindjes een sneetje brood geven in de middag er een bekertje water of thee bij. Vanaf dat de oudste twee een maand of 14 zijn krijgen ze er soms ipv water/thee een bekertje verdunt vruchtensap bij.
Onze zoon krijgt als hij een boterhammetje krijgt een flesje opvolgmelk erachter aan. Hij eet nog geen hele boterham dus vind het belangrijk dat hij wel een fles nog krijgt.