Dr. Brown

Discussion in 'Flesvoeding' started by nitzia, Mar 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nitzia

nitzia Nieuw lid

Mar 20, 2015
    1
    0
    0
    💙
    Hallo,
    Ik heb gisteren de dr. Brown small fles aangeschaft. Gistermiddag heeft mijn zoontje er voor het eerst uit gedronken wat erg goed ging. Een fles daarna ook geen probleem maar tegen de avondtijd en afgelopen nacht ging de fles moeizaam. Hij sabbelde meer dan dat hij dronk. Zelf de fles in en uit z'n mondje zodat er weer druppels uit het speentje kwamen.
    Hoe komt dit? Moet ik een fase 2 speen? Moet hij wennen aan het zuigen uit de nieuwe fles/speen?
    Hij is bijna 7 weekjes oud.

2. Set

Set Bekend lid

Jul 9, 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat voor voeding geef je? Als ik 3 schepjes normaal en 1 omneo geef dan moet ik al de fase2 speen geven omdat de voeding er dan soms niet door gaat. Soms helpt het als ik er dan even hard aan zuig maar soms helpt dat ook niet. Omneo is ook dikker.
    Met helemaal standaard voeding gaat het bijna altijd goed.

3. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

Aug 27, 2013
    216
    6
    18
    Inderdaad wat mijn voorganger ook schrijft. Bij een dikkere voeding zul je sneller naar de fase 2 speen gaan.
    Het geen wat je beschrijft herken ik wel van mijn dochter.
    soms zit er ook een boer dwars.
    maar als ze dit deed rond de 3 en 6 maanden ook dan was ze idd toe aan een groter speen.
    Ik gebruikte in de overgangsperiode ook nog wel eens overdag de 1 speen en s avonds als ze moe was speen 2. merkte dan vanzelf wel wanneer ze toe was aan de grotere speeen.

groetjes jolanda

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ging onze dochter ook bij 7 weken naar de fase 2 speen. Zoontje ook als ik me goed herinnert...

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Onze dochter was ongeveer 9 weken toen ze uit de fase 2 speen ging drinken. Ik gebruik overigens gewone standaard voeding.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Onze dochter deed ontzettend lang over de fles met een fase 1 speen, dus al vrij snel een fase 2 speen gekocht. Ook met deze speen had ze aa 10 minuten drinken amper 20cc uit de fles. De difrax spenen passen ook op de dr. brown fles, dus nu gebruik ik de difrax s speen en dat gaat prima. Ze doet nu 15 a 20 minuten over de fles (120/4 of 150/5). Ze krijgt standaard voeding, kruidvat merk.

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik heb nooit de speen gewisseld. Ze doet ca 20 minuten over een fles.

Share This Page