hallo allemaal, mijn kleine is bijna 8 maanden, en ik heb het gevoel dat er een fles af moet, maar weet niet hoe. ik ben bang dat ze dan te weinig voeding of vocht binnen krijgt. het gaat om de fles van 16.00 uur. het schema is momenteel als volgt; 7.30 uur fles 180 + 6, maar ze laat altijd wel 60/90 staan 9.30/10.00 fruit 12:00 brood, (stelt nog niet zoveel voor) daarna fles 180 +6 (gaat ook niet altijd helemaal leeg ( 40 cc over) soms middag een liga koekje uit de hand 16.00 fles 180+ 6 (gaat wel leeg!) 18:00 warm eten aardappelen, groente vlees, gepureerd, ze eet daar niet altijd veel van, ongeveer 3 eetlepels. daarna klein toetje 20:00 fles 180 + 6 dit is mijn eerste kindje dus ik weet niet wat goed of fout is qua eten, maar het is wel zo dat mijn meisje vanaf de geboorte al vrij hongerig is, ze is ook vrij groot/lang. (zit boven gemiddeld) toch heb ik het idee dat die fles van 16.00 uur teveel is gezien de voeding van de rest van de dag, maarrrr ze drinkt die fles altijd helemaal leeg, en ander drinken weigert ze tot nu toe nog (diksap, thee , water) hebben jullie tips?
Hai, Mijn zoontje is 7,5 maand oud en zijn schema is bijna een kopie van jouw schema. Ook hij drinkt zijn fles van 07.00 en 12.00 lang niet helemaal leeg en eet nog maar 4 of 5 hapjes brood. Zijn fles van 16.00 uur gaat inderdaad elke dag helemaal op en ook hij wil nog geen ander drinken dan zijn fles. Jouw dochter eet goed avondeten hoor, 3 eetlepels is echt een goede hoeveelheid. Als je in kinderkookboeken kijkt dan ze uit van 2 eetlepels als je het eten zelf maakt.Mijn zoontje haalt dat niet, ik mag blij zijn als hij 1 eetlepel aardappel, vlees en groente eet. Wat ik nu doe is dat ik de fles van 16.00 uur iets kleiner heb gemaakt, 150 ipv 180 en ik kijk dan of hij hier meer van gaat eten. Tot nu toe weinig verschil. Volgende week wil ik de fles nog iets kleiner maken, 120 en kijken wat er dan gebeurt. Ook ik ben bang dat hij dan te weinig drinken binnen krijgt. Hij heeft vandaag bijvoorbeeld een slechte drinkdag, hij heeft van 3 flessen nu in totaal 380cc gedronken. Nu maar hopen dat hij zijn laatste fles goed leeg drinkt maar dat was de laatste dagen ook een probleem. Ik heb helaas geen tips en lees graag mee want ik zit met hetzelfde.
hallo Nataly, dat was ik dus ook van plan, de fles van 16.00 uur verkleinen! maar ja dat is nou juist de fles die altijd compleet leeg gaat. ook die van de avond gaat helemaal op, ook al heeft ze daarvoor warm eten gehad. bedankt voor de informatie over de eetlepels, zo zie je maar weer dat ik er heel anders naar kijk. maar leuk om te lezen dat we hetzelfde schema hebben. mijn meisje zat al op dit schema met 7 maand ,en nu dus nog steeds.
Hoi Hoi, Mijn dochter is dinsdag 8 maanden. Ze krijgt voeding op verzoek, maar haar schema is meestal ongeveer zo: 7 uur/half 8 fles 180/6 8:30/9:00 boterham, wat er in gaat dan 12:00 fles 180/6 12:30/13:00 boterham 15:00 fruit en fles 90/3 17:30/18:00 avondeten. Geen flauw idee hoeveel, ze krijgt eten via rapley, met fruit hetzelfde 19:00 fles 180/6 Tussendoor wanneer ze wil wat water en soepstengel/rijstwafel. Ik zou me niet te druk maken joh. Wie weet laat jouw kindje als eerste de fles van 12 uur vallen? Ook niet erg toch? Mijn dochter ging zelf minder uit de fles van 16:00 uur drinken. Die is er nu dus ook aan het uit gaan volgens mij.
Mijn kleine is 8 maanden en een weekje ons schema: 6.30 fles 180/6 900uur: fruit ( kleine appel en 3/4 banaan) 11uur fles 180/6 en daarna halve boterham 15uur: 125ml yoghurt en halve boterham 1730: groente/aarappelen vlees 1830 fles 180/6
Mijn meisje at in eerste instantie ook niet haar fruit of avondeten op. Toen ik een fles wegliet at ze in een keer wel alles op. Nu heeft ze vaak nog steeds honger. Ik overweeg nu zelfs om de middagfles weg te laten. Binnenkort weer naar cb en dan vraag ik t na. Haar schema: 7:00 180/6 9:30 200 gr fruit 12:00 2 sneetjes zonder korst met kidssmeerkaas en water of ranja of diksap naar behoefte (drinkt tussen de 30 en 80cc) 15:00 180/6 18:00 200 gr warm en toetje 22:09 200cc avondflesje