te lage temperatuur baby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Onze kleine is bijna 3 weken te vroeg geboren. Hij is nu 10 dagen oud.
    Hij doet het super. Drinken gaat goed, poepen en plassen gaat goed. Als hij wakker is is hij ook alert. Alleen zijn temperatuur is steeds zo laag!

In de kraam week zelfs een keer 35.8. Met 2 kruiken werd het maar net 36.6
    Vandaag heeft hij een warm broekje aan. Sokjes. Muts. Romper met lange mouwen en een vestje erover. En goed toegedekt met een dekentje. Ben 20 min met hem wezen wandelen en bij thuiskomst is hij weer 36.4.

Ik word hier niet goed van! Waarom blijft hij niet op temperatuur?
    Ik weet niet meer wat ik er aan moet of kan doen...
    Kraamhulp heeft toen overlegd met de vlos en die vonden het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan omdat hij verder als perfect doet.

Ik maak me er toch zorgen om. Wie kent dit?
    Gaat het strax vanzelf over?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste had dit ook.
    Was 4,5 week te vroeg geboren.
    Na 10 dagen opname mocht hij mee naar huis en direct dezelfde avond al 35.8.
    Dit was hartje winter.We hebben zijn wieg toen in de woonkamer gezet en hij heeft daar ook een aantal weken geslapen.
    Onze slaapkamer was niet warm te krijgen.
    Hij sliep onder een wollen dekentje met kruik.

36.4 valt nog mee moet ik zeggen.
    Zolang hij goed in gewicht aankomt zou ik me niet teveel zorgen maken.
    Geef hem lekker warme kleertjes waarin polyester is verwerkt.Warme sokjes en altijd een mutje zodat hij geen warmte verliest.
    Krijgt bij BV of FV.Wanneer hij BV krijgt moet je er wel zeker van zijn dat die genoeg krijgt.Als die niet genoeg krijgt kan die ook niet stoken en zakt zijn temp.

Komt echt goed.
    Probeer niet teveel te tempen.
    Wordt je alleen maar nerveus van.
    3x per dag is meer dan genoeg.

Succes.

3. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Hier ook gehad!
    Onze kleine man is ook 3 weken te vroeg geboren en had ook veel temperatuurschommelingen.
    Hij had 3 lagen aan, 3 dekens en een muts.
    Na een paar weken was het ineens beter, toen was hij wat aangekomen in gewicht.
    Een baby (helemaal als hij/zij te vroeg is geboren) moet zoveel na de geboorte. Leren drinken, groeien, poepen enz. Dat kost veel energie en dat gaat ten koste van de temperatuur!

Het komt echt goed hoor!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Hij was 1 week eerder gehaald met een ks, maar was er echt nog niet klaar voor en had dan ook wat opstartproblemen waarvan dit er 1 was.
    Hier heeft het ongeveer 3 maanden geduurd voor hij het echt goed zelf kon regelen. Tot die tijd ook echt altijd een mutsje op gedaan en naast zn kleertjes ook veel in een wikkeldoek gelegen.

Misschien kun je als je gaat wandelen even een kruikje tussen een dekentje aan zijn voeteneind leggen? En ik weet niet of je het lichamelijk aan kan, maar je kunt hem ook in een draagdoek meenemen, zodat je ook jouw lichaamswarmte aan hem afgeeft en hij zit dan ook nog eens in drie lagen doek strak om hem heen.

Probeer je er niet teveel zorgen om te maken, zeker niet bij 36.4, dat valt echt nog reuze mee hoor! Evt kun je altijd even laten wegen nog bij het cb om te kijken of hij goed groeit. Hebben wij ook gedaan toen!

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook maar dan 10 dagen overtijd!

Ze bleef een paar weken laag houden al was het hoger dan de kraamweek. Nu geen idee ik temp nooit.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Was hij ook dysmatuur, of wel goed op gewicht? In het eerste geval zou ik sowieso weer even overleggen met VK of huisarts. In het laatste geval vooral kijken naar je algemene indruk: lijkt hij zich OK te voelen? Dan zou ik er verder niet zoveel mee doen: komt dan nog wel, dat ie zich beter warm kan houden :)

Even ter vergelijk: onze jongste (geboren met 39 weken na inleiden), had bij 2,5 week een ondertemp van 35,8 terwijl ze in bed lag met dubbele deken op een verwarmde kamer. Maar zij lag alleen nog maar te slapen en werd nauwelijks meer wakker en wilde niet meer drinken. Bij haar bleek die ondertemp toen te komen door een hartritmestoornis.
    Maar zoals ik al zei: kijk naar de algemene indruk die hij maakt: drinkt hij goed, is hij goed wakker en meldt zichzelf, dan zou ik me geen zorgen maken :)

7. Mijn baby had ook een lage temp in het begin, de kraamverzorgster heeft hem toen bloot op bloot bij mij gelegd en dat hielp enorm en bovendien was het heerlijk genieten.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ook krap 36 met de geboorte, heeft zelfs even in de couveuse gelegen omdat ze zich niet warm kon houden, maar ze had een hersenschudding.
    In de bijna winter geboren, dus 2 kruiken, dubbelgeslagen deken en lakentje. Kraamzorg maakte zich gigadruk, dacht zelfs aan geelzucht maar ik heb mij nooit zo druk gemaakt. Ik zag het nl helemaal niet. Is na een week helemaal goed gekomen :)

9. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn meisje is 2 weken te vroeg geboren en woog maar 2500 gram. De eerste 4 weken had ze ook moeite om op temperatuur te blijven. Het was toen super warm buiten en nog lag ze met kleertjes, mutsje, 2 dekens en een kruikje in bed. Ze is nu 6 weken en blijft eindelijk op temperatuur. Gewoon je kindje een extra kruikje en dekentje geven. Verder zijn wij de eerste paar weken ook niet met haar naar buiten gegaan.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Sommige kindjes hebben ook gewoon een lage lichaamstemperatuur.
    Onze vent heeft nooit boven de 37 (behalve als hij ziek is)
    Gemiddeld zit hij op 36,4
    Maar ook ik heb een lage lichaamstemperatuur.
    Zolang je kindje het verder goed doet probeer je er niet te veel zorgen over te maken.
    De temperatuur zegt niet alles.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn eigen temperatuur is altijd 36.4, ik vind het dus niet schrikbarend laag eigenlijk.

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier heeft ons meisje ook gewoon een lage temp. Als ze gezond is dan zit ze rond de 36 net als mij. In het begin kreeg ze vaak als ze ziek was een ondertemp. advies van de huisarts was toen om haar dicht bij mij te leggen en op te warmen met mijn eigen lichaamswarmte en eventueel een kruik bij haar leggen. Ze mocht niet onder de 35.0 komen. Als je kindje verder gezond eruit ziet en zich niet anders gedraagt (suffig enz) zou ik me niet zo druk maken.

Deel Deze Pagina