Onze man wordt straks 7 maanden en zijn schema is als volgt: 7u fles kv: 210 + 7 schepjes 11u: warme maaltijd (aardappelen, groenten en vlees of vis) 15u: fruithap 19u: fles kv: 210 + 7 schepjes Tussendoor drinkt hij zo'n 300cc - 600cc water en eet hij wel eens een cracker ofzo. Dit werkt goed bij ons
Nou, omdat dat voor mij een teken is dat je baby al goed op weg is met hapjes en 'met de pot mee-eten'. Daar mag je best blij mee zijn, ik ben altijd supertrots als het bv lukt om een stukje brood of iets anders nieuws te eten.
Dank jullie wel allemaal! Wij gaan vandaag dit proberen: 7 uur: 210+7 (is nieuw, ze heeft nog nooit meer dan 180 op) 9.30: fruit 12 uur: 210 + 7 (dat wil ik op den duur vervangen door brood) 15 uur: tussendoortje (yoghurt / broodkorstje) 18 uur: avondeten (kan helaas niet vroeger) 19: 210 + 7 Ze lust geen water (alle manieren geprobeerd) en een papfles lukt ook niet qua speen maar die missen we ook niet echt. Maar miss zijn die grote flessen wel teveel. Alleen gaan ze zo rap op en moet ze daarna altijd huilen omdat ze meer wil. En dat is pas sinds kort, ze heeft maanden net het minimum per dag gegeten dus ze zal het wel nodig hebben denk ik dan....
Ik heb het niet geprobeerd om hem minder flessen te geven hoor, bij ons gebeurde het eigenlijk vanzelf. Gaf eerst bv dus misschien dat het daar ook mee te maken heeft. Ik vind het zelf wel fijn dat als je bijv weg gaat je geen gezeul hebt met flesjes en poeder. Aan de andere kant moet je dan wat anders meenemen zoals fruit oid.. Nevermind.
Ik laat het hier ook best aan de natuur over... ik merk nu dat de dame vaak haar fles niet meer leegdrinkt. Dus kan ze met minder toe. Maar ik geef haar wel nog die meerdere porties, ook omdat de er nog echt behoefte aan heeft. Denk wel dat ik om 3 uur binnenkort kan gaan schrappen voor iets anders. @ stella80 Over dat geen water lusten... hier was dat ook. Ik heb toen verdunde melk gegeven en die steeds meer verdund. Opeens accepteerde ze 1 op 90 ml, maar 1 op 120 ml was nog vies. Toen ze 1 op 120 ml aannam nam ze ook gewoon water aan.