Baby op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    hallo,
    Ik ben erg benieuwd of er hier meiden zijn die hun baby op de fiets vervoeren. Voor de duidelijkheid; ik bedoel babys die nog niet zelf kunnen zitten, dus ook niet in een fietszitje kunnen. Mijn zoon is net 4 weken en ik wil graag, na de herfstvakantie, met mijn dochter mee naar school kunnen fietsen. Het is net te lang lopen, en met de auto kan niet altijd.
    Dus wil ik graag ervaringen van anderen horen. Draagt iemand zijn baby is een draagdoek op de fiets? Of misschien wel zo'n maxicosi-fietsdrager?
    Of misschien andere ideeen?

Alvast bedankt!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had een baby-mee (zo'n houder voor je maxi cosi) en vond het ideaal :)

3. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    En gebruikte je die vanaf de geboorte? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je die pas na 4 mnd mocht gebruiken. Het lijkt mij ook ideaal!

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Dragen op de fiets heb ik bij de eerste wel gedaan maar al gauw bedacht dit niet bij de anderen te doen, als je valt....... Ik heb voorkeur voor een fietskar, ideaal ook met boodschappen doen,

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Oh dat weet ik niet zeker, even in de handleiding kijken van de baby mee zelf? ik ben 'm gaan gebruiken toen mijn verlof voorbij was, kleine was dus toen een week of 12.

6. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb het even op de site opgezocht en het is idd vanaf een maand of 4. Maar ik ga dit zitje wel onthouden want het lijkt mij ook ideaal.
    Fietskar ook, alleen heb ik de ruimte niet om die te stallen.

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb alleen een fiets.. Althans ik heb een rijbewijs en al een jaar of 10 niet gereden, dus eerst een paar lessen nemen voor ik weer ga rijden ;)

Ik doe dus alles te voet of op de fiets. Ik heb via marktplaats een fietskar gekocht. Echt ideaal!!! Wij hebben ook maar een klein schuurtje, maar alles past er net in. De fietskar moet ik wel steeds afkoppelen voor het in de schuur kan.

Het liefst zou ik een bakfiets hebben gehad, maar ja dat past hier dus ook niet binnen.

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Oh ja, in het begin heb ik de kleine er in de maxi cosi ingezet. Daar zitten ze toch steviger in met het hoofdje! Nu zit hij in een babyschaal. Maar die heb ik pas gebruikt vanaf een maand of 3/4. Daarvoor dus in de maxi cosi in de fietskar.

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Met een draagdoek/draagzak mee op de fiets mag volgens mij niet!
    Ik zou het in ieder geval nooit doen. Vind dat echt gevaarlijk!!

Maar zoals ik al zei, volgens mij is dit ook verboden...

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ik ben een van de makkelijkste mama.s maar baby.s die op de buik gedragen worden op de fiets vind ik echt te gevaarlijk. Op de een of ander manier vind ik het echt zo iets van nee niet doen.

Zou voor een bakfiets gaan.

11. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja, dragen in een doek leek mij ook al niet zo'n topidee.
    Ik ga mee eens verdiepen in de fietskarren.
    Bedankt voor jullie reacties!

12. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een fietskar en zelfs dat vind ik eng. Draagdoek op de fiets zou ik ook noooooit doen. Het kan te snel te verkeerd gaan.

Deel Deze Pagina