bijna niet willen eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bumpie, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

mijn dochtertje is dinsdagavond ziek geworden. 1x overgeven en toen niet meer. Woensdag heeft ze nog redelijk gegeten. Maar sinds donderdag wordt het elke dag minder:( Haar warme eten is helemaal een drama.

Vanmorgen om 8.00 wou ze haar flesje pap niet. Om 9.00 uur fruit geven hier heeft ze 3/4 van opgegeten. Om 11.30 haar een fles 210/6 gegeven deze heeft ze helemaal opgedronken. Nu net haar warm eten warm gemaakt maar nee na een paar hapjes is het schreeuwen en mijn hand weg slaan. Dus maar een fles geprobeerd. Maar nee werd ook geweigerd. Potjes geprobeerd, vers geprobeerd niets werkt. Tussendoor drinkt ze ook nog niet veel. OOk alles kwa drinken geprobeerd. Is dit een fase of heeft ze nog last van de buikgriepvirus? Kan het ook van doorkomende tandjes komen?

Ik weet het ff niet meer. ZE oogt wel vrolijk kruipt lekker rond en lacht wel hele dag.

2. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    hoi hoi, je kindje kan nog flink last hebben van een buikgriep, en dan geven ze zelf aan dat ze niets willen eten. Het drinken is wel heel belangrijk.
    vorig jaar had mijn dochter twee buikvirussen, waardoor ze niet meer wilde eten en drinken. in het ziekenhuis zeiden ze toen dat eten niet zo heel erg is als ze dat een aantal dagen niet tot weinig doen, maar het drinken moeten ze wel blijven doen, anders kunnen ze uitdrogen.
    Houd het drinken dan ook goed in de gaten, en ook de plasluiers zijn belangrijk.

Sterkte met je kleine meid.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter is dit voorjaar ook 2x ziek geweest met spugen en koorts. De 2e keer ook flink lang, had toen rotavirus en een week lang diaree gehad. Ze at beide keren ook ruim een week lang niet. En dan bedoel ik ook echt niet meer als een halve ( max 90cc ) fles 's ochtends een dobbelsteentje brood een hapje banaan en een hapje koekje. 's Avonds weer een half flesje. Tussendoor dronk ze dan wel redelijk, wel weinig maar net geen droge luiers. Ze is toen ook echt heel erg veel afgevallen. We ontdekten dat als ze echt ziek was maar wel al aan het opknappen ze wel knijpfruitjes lustte, dus heeft ze die ook wel gehad in de dagen dat ze aan het opknappen was.

Zolang ze redelijk drinken, kan je het wel een paar dagen aanzien. Bel anders maandag even de assistente van de HA ( of de HAP als je je echt zorgen maakt ) om het door te spreken, maar als ze overdag een fles van 210 volledig leeg drinkt dan heeft ze flink wat binnen en kan ze voor de rest wel een dag of 2 toe met een paar hapjes. Dus kijk het even aan maar vertrouw vooral op je gevoel, denken jullie "dit is foute boel" bel dan de dokter.

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

Sinds gisteravond 12 uur is ze weer beter. Ze werd huilend wakker dus maar een fles gemaakt en die ging helemaal op. Vanmorgen om half 8 weer huilend (had wat meer water toegevoegd. om 12 uur vanmiddag weer de hele fles op.. en net het warm eten bijna op! Gelukkig!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Fijn! Gelukkig viel 't mee dan

Deel Deze Pagina