Dreumesmelk of gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sanne1985, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gewoon even een hele simpele vraag: wat is beter, dreumesmelk of gewone melk? Ik lees namelijk overal verschillende dingen hierover, en ik weet nu niet zo goed wat ik straks (over een week wordt ze 1) het beste kan geven...

En hoeveel melk geven jullie op een dag?

Liefs Sanne

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wat wetenschappelijk gezien beter is weet ik niet. Onze zoon krijgt nu gewone volle melk. Hij krijgt daarom wel vitamine A-druppels. In de dreumesmelk zitten geloof ik alle vitamines toegevoegd.

Hij drinkt ongeveer 300 ml. melk per dag: na de lunch 150 ml. en voor het slapen gaan 150 ml.

3. Sanne1985

Bedankt voor je reactie :) Bedoel je misschien vitamine D ipv A? Of moet ik beide dan gaan geven?

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gewone melk is prima, dan inderdaad wel vitamine D(!) bijgeven...
    Hier zijn we bij 11,5 mnd of zo al begonnen met wennen aan gewone melk (toen was het pak net/bijna op).
    Geven overigens halfvolle melk hier, omdat we die zelf ook drinken en dus altijd in huis hebben.

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Oeps, ik bedoelde ook vitamine D....
    Teveel vitamine A is niet goed :)

6. Sanne1985

Haha, ja maar ik heb ook wel eens vitamine AD voor kindjes zien staan, dus het had gekund :)

Ik denk dat ik dan maar toch gewone melk ga geven, gevoelsmatig lijkt me dat ook beter dan melk in poedervorm.. Maar die reclame van Nutricia, dat Dreumesmelk het beste voor je kind is en voor het immuunsysteem... Dan ga ik twijfelen :)

Liefs

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh ja, hier gemiddeld ook 300cc.
    's Morgens bij het ontbijt 150cc en 's avonds voor het slapen gaan nog 150cc. Soms eten we nog zuivel als toetje, maar meestal fruit.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje gewoon eet, dan heeft dreumesmelk geen toegevoegde waarde meer. De vitamines die zij binnen krijgt plast ze er net zo snel weer uit (bij wijze van spreken). Gewoon eten betekent trouwens niet, altijd goed eten hoor.. Dreumessen staat er om bekend vaak minder te eten, dat is geen ramp.

Wel is het aan te raden volle melk te geven ivm de goeie vetten en natuurlijk vitamine D bij geven als je dat al niet deed!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat zijn lokkertjes...haha...:D

10. Sanne1985

Ja hier ook vaak halfvolle, soms ook wel eens volle. Ik denk dat ik morgen eens een slokje bij haar ga proberen :) Maken jullie de melk ook warm?

Liefs

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon vond koude melk gelijk lekker.. dochterlief heeft nog steeds (20 mnd) voorkeur voor melk waar de kou af is (even opgewarmd) maar het hoeft niet meer. Een kwestie van proberen ;)

12. Sanne1985

Ik ben daar soms best gevoelig voor :D Helemaal als het om m'n dochter gaat... Het klinkt ook zo geweldig: "een gezond immuunsysteem". Maar dat is natuurlijk met gezonde voeding ook het geval :cool:

13. Sanne1985

Oke, volle melk dan dus :). Vitamine D gaf ik inderdaad al, al een tijdje.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vitamine D moet je so wie so geven, of je kind nou dreumesmeuk of gewone dagmelk krijgt. 10 microgram per dag. Tot het vierde jaar.

15. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier ook volle melk gegeven vanaf 1 jaar en eerste maand even opgewarmd daarna gewoon koud en nu al een tijdje gewone half volle melk

16. babyproject

babyproject Niet meer actief

Haha, herkenbaar! Ik voel me ook altijd aangesproken door die reclame! ;) Wij geven pas sinds kort toch gewone melk, omdat die dreumesmelk stiekem nog best duur is ;)

Moet wel zeggen dat de dreumesmelk makkelijker te verwarmen is, althans het water dan. Koemelk verwarmen in de magnetron lijkt moeilijker? Moet vaak schudden tussendoor omdat ie niet gelijkmatig verwarmt.

Oh ja die vit D! Moeten we nu ook maar geven hè?

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij verwarmen de melk ook nog gewoon... Net even 35-40 sec in de magnetron is voldoende.
    Snap niet zo goed waarom dreumesmelk makkelijker te verwarmen zou zijn als koemelk?? Ik zet de beker gewoon in de magnetron, 35-40sec op 750watt en klaar...

Vitamine D moet je inderdaad sowieso geven, ongeacht welke melk je aan je kindje geeft. Ook al vóór 1 jaar dacht ik zelfs... (is veranderd)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat ze bedoelt is het risico op hotspots.. goed schudden of roeren is vaak voldoende daarbij wordt de melk door de korte opwarmtijd niet heet maar alleen maar warm

19. Sanne1985

Ja erg he, gemene reclame! met van die leuke huppelende kindjes erin...;)

Ik warm trouwens de melk altijd in de flessenwarmer... we hebben geen magnetron! :)

Vitamine D geef ik al een tijdje trouwens, bij minder dan 500 ml opvolgmelk was dat nodig, aldus het cb.

20. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik geef alleen savonds nog dreumesmelk als fles voor het naar bed gaan met pap erin. Ik weet dat het niet meer hoeft, maar die fles is echt heilig voor hem.
    Voor de rest eet hij gewoon met ons mee, afgezien de hele zoute en slechte dingen natuurlijk.
    Hij drinkt ook koude koemelk smiddags bij zijn broodje, en ik maak zijn pap er sochtends van. Dus hij krijgt het beide.
    Ik geef vitamine d erbij.

Deel Deze Pagina