Hallo allemaal, mijn kleine meisje wordt overmorgen (5-6) 1 jaar! Ze heeft altijd heerlijk gegeten in de groente potjes, maar we willen haar af en toe mee laten eten met ons. Alleen spuugt ze dit vaak gewoon weer uit Ik heb soms het idee dat de aardappels te "papperig" zijn, of misschien heb ik de verhouding niet helemaal goed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vind het btw ook niet erg als ze nog een poosje potjes groente eet hoor. Vraag me alleen af of ik het anders moet aanbieden of klaarmaken Groetjes Marieke
Het is een groot verschil tussen potjes en vers dus ze zal moeten wennen. Ik denk gewoon doorzetten want als je potjes blijft geven dan zal ze er niet aan wennen misschien.......
Zal inderdaad wennen zijn. De smaken en texturen van vers zijn natuurlijk helemaal anders dan potjes. En op een jaar hebben ze ook al wel hun eigen voorkeurtjes ontwikkeld. Als je vers geeft op jongere leeftijd denk ik dat dat wat eenvoudiger ligt. Misschien gewoon stukjes aanbieden en zelf laten pakken? Misschien vindt ze dat interessanter dan potjes.
Hier ook zeker tot ruim een jaar potjes gegeten, en steeds meer bij ons wat mee-eten, nu eet ze probleemloos (nou ja behalve als ze niet wil met haar eigen willetje ) gewoon bijna alles met ons mee. Als wij friet eten, of pittig of bBq dan krijgt ze nog een 15 maanden potje of peutermenu van olvarit.
Ik denk dat stukjes aanbieden een goed idee is. Als je bedenkt dat je hiermee begint met 6 maanden, dan zou dit nu zeker moeten lukken.De vraag is of ze het accepteert. Tis heel persoonlijk, maar ik denk dat je nu echt moet investeren in stoppen met potjes en gewoon eten gaan geven. Potjes staan zo ver af van wat wij zelf eten..qua smaak,textuur...Ze zal het niet leuk vinden maar ja, d'r zit niets anders op denk ik! Hier aten ze met 1 jaar gewoon mee,alleen kookte ik dan wat apart zonder zout bijvoorbeeld,of iets minder gekruid. Ervaren hoe dingen smaken, de texturen in je mond...het is alleen maar leuk voor een kind!
evt half potje om half vers doen als ze je verse eten niet wil om zo te kunnen wennen aan het verse eten? en je verse eten een beetje pappig maken werkte hier altijd goed, die potjes zijn ook pappig en niet zo droog
Gewoon mee laten eten, alleen uitkijken met zout en rauwe dingen....en dan is het kijken wat het beste werkt, geprakt of in stukken. Het zal z'n tijd nodig hebben, dit omdat het heel anders is dan potjes maar ook omdat ze rond die leeftijd sowieso moeilijker kunnen gaan doen met eten (denk aan zelf willen eten/eigen willetje) maar zou het wel doorzetten!
Ik denk ook dat je even moet investeren. Ze ontwikkelen toch al een eigen willetje dus je kan niet van ze verwachten dat ze ineens iets anders pakken dan wat ze tot nu toe krijgen. Onze dochter eet overigens al met de pot mee (ze is 9 maanden) ze eet alles vers, op een paar uitzonderingen na, ook pasta's etc. Krijgt alleen een potje als we weg moeten.