Hallo, Hier even een vraagje. Mijn zoontje is 3 wkn oud en krijgt volledige borstvoeding. Nu vroeg ik mij af hoe ik moet beginnen met kolven. Kan je zomaar beginnen of bijvoorbeeld 2x per week? Ik wil nog volledige borstvoeding blijven geven (wil het beste voor mijn zoontje en anders is het gewoon tanden op elkaar), maar weet eerlijk gezegd niet hoelang ik het nog volhou. Het gaat niet altijd goed met de bv en soms komt hij zo vaak dat mijn tepels pijn doen. Ook vroeg ik mij alvast af hoe je langzaamaan flesvoeding moet geven en kan je dat combineren? Fv en bv? Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Hoi! Wat vervelend dat je pijn hebt bij het voeden. Dat is niet de bedoeling. Is het alleen bij het begin als de melk komt, of heb je vaker pijn? In dat geval kan je het beste eens bij een lactatiekundige navraag doen. Er zit er ook een hier op het forum, misschien kan je daar al wat tips van krijgen. Wil je een voorraadje opbouwen door middel van kolven? Je kan eens kijken of je na een voeding nog iets af kunt kolven. Dan weet je dat je zoontje al voldoende heeft gedronken. Misschien kan de lactatiekundige je ook nog wat tips geven. Borstvoeding met flesvoeding combineren is zeker mogelijk. Bijvoorbeeld om bij te voeden (klein flesje geven na de borstvoeding, als het te weinig is geweest) of echt een paar voedingen vervangen. Daar loopt de borstvoeding wel van terug, dat is wel belangrijk om te weten. Groetjes Linda
Sorry voor de late reactie, maar bedankt. Sowieso wil ik nog even wachten totdat hij 4 wkn oud is en dan eens kijken met afkolven. En om ermee te beginnen zit ik te denken om bij de "laatste" voeding 's avonds een flesvoeding te geven om eraan te wennen. Groetjes
Hoi, Na 4-6 weken kun je inderdaad evt. beginnen met kolven, als je dat wilt. Wanneer je echt een voeding gaat vervangen kun je het beste zo lang mogelijk de ochtend en avond voeding zelf blijven geven. Groetjes Angelique