Hoihoi, Tijn krijgt friso normaal met comfort gemengt ivm het vele spugen, maar ik vind dat het zo lastig oplost in het water! Ik maak de voeding met warm water (voorgekookt) aan en schud goed, maar er blijven klontjes in de fles die niet goed oplossen! Net heb ik met een plastic lepeltje geroerd maar dan nog! En het nadeel, met veel klontjes is het moeilijk uit de fles te krijgen en dan krijgt hij natuurlijk nog de comfort niet genoeg binnen, en te waterige melk wat dus nog steeds spugen opleverd(niet altijd gelukkig!)! Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Moet zeggen dat het wel heel erg scheelt die comfort! Tijn spuugt veel minder, en darmkrampjes zijn ook stukke minder! Top spul! hahaha kus miek
Friso comfort moet aangemaakt worden met kokend heet water, dat staat ook op t pak en dan krijg je ook geen klontjes. Toen Iman friso comfort kreeg loste ik de poeder op in kokend heet water uit de waterkoker en vulde de rest aan met koud water, zodat t gelijk goede temperatuur had.
wij hebben ook kleine gardes per 2 te koop bij blokker/marskramer. hiermee gaat het roeren heel erg goed.
Wij zijn sinds dit weekend ook over op Comfort en heb ook heel erg zitten hannesen met dit klontjes. Zelfs bij kokend heet water hield ik klontjes (plus dat het lastig schudden is met zo'n hete fles). Nu schud ik gewoon mega hard, heb er bijna een polsfractuur van en dan lost het gelukkig wel op.
Wij gebruiken ook die mini-gardes en sindsdien hebben we er helemaal geen last meer van (in combinatie met het net gekookte water). Succes ermee!
Ik doe het ook met kokend water en dan goed roeren, gaat meestal wel goed. heel af en toe een klontje.
Ben nu 2 dagen mrt kokend water bezig, maar nog steeds klontjes hoor! Wel minder, maar goed oplossen doet het toch niet! Ga maar kijken voor die minigardes! bedankt, kus miek
ik schud ook gewoon hard en heb eingelijk nooit klontjes, doe ook half heet en half koud wel eerst de poeder oplossen in het hete water schudden, en dan pas het koude erbij en weer schudden. suc 6
Ik roer gewoon met een gebaksvorkje en dan valt het reuze mee. Maar wat gek dat je het in kokendheet water moet doen. Ik heb weleens ergens gelezen dat ook flesvoeding niet warmer dan 75 graden mocht worden ofzo.. Maar misschien geldt dat voor deze voeding dan niet..... x
Het moet in net gekookt water wat dan ongeveer 78 graden schijnt te zijn. Dat moet (als ik het goed begrepen heb) omdat het johannesbrood pitmeel wat erin zit heel slecht oplost bij lagere temperaturen omdat het zulke stevige vezels zijn.