voedingsschema bij 2 maanden...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door debbyvb, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,
    Ons mannetje is bijna 2 maanden oud en doet het op zich heel . Alleen voedingen is vanaf het begin een ellende geweest, wilde niet dus kolf fulltime vanaf dag 5. Ben nu aan het afbouwen en kolf nog 2x per dag en ga dit nog wel volhouden tot hij een half jaar is. Mijn ventje werd geboren met als gewicht 4290 gram, flink maatje dus. Hij woog 3,5 week geleden op het cons.buro 5055, dus verwacht dat hij nu ongeveer op 5,5 kilo zit. Hij drinkt tot op heden 5 of 6 x 165ml. Ik combineer dus fles en , bv 165ml en flesvoeding 150ml water + 5 schepjes. Nu drinkt hij ALTIJD alles op, heeft nog nooit iets teruggegeven in de zin van dat hij stopt met drinken. soms geef ik tussendoor 200ml en ook dat drinkt hij makkelijk weg. Kan ik hem nu al 5 x 180ml + 6 schepjes geven? en zo , hoe krijg ik hem dan van 6 naar 5 voedingen? Hij eet nu ongeveer 06.00/10.00/13.00/17.00/20.00/23.30 Hij krijgt 's nachts niet meer maar dan ben ik wel vanaf een uurtje of vier bezig met spenen etc. Lang verhaal ik hoop op herkenbare situaties... alvast heel erg bedankt

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax woog bij de geboorte 3900 gram en 55 cm. Met 4 weken was hij 4950 gram, 7 weken 6040 gram en 8 weken 6200 gram. Hij is nu met 11 weken ongeveer 6800 gram. Ik zat al redelijk snel op veel voeding omdat hij na de fles altijd huilde. Ik meende dus nog honger maar later bleek het verborgen reflux te zijn. Ik geef nu 5 flessen van momenteel 185 cc (incl. schepjes). Zijn schema ziet er als volgt uit:
    9.00
    12.45
    16.45
    20.00
    23.30
    Ik zat eerst op 7 flessen maar ben eigenlijk bijna in 1 keer naar 5 gegaan omdat hij opeens goed ging doorslapen. Ik geef de laatste en eerste fles voeding voor hongerige baby's en de 3 overige flessen krijgt hij 2 schepjes voor hongerig en de rest aangevuld tot 185 cc met gewone melk.
    Dax meldde zich meestal tussen 3 en 4 's nachts. Opeens had hij 2 nachten achter elkaar doorgeslapen tot 8 uur. Ik dacht nou ja dan kun je dus best zonder nachtvoeding. De nacht erna ging hij weer jengelen om 4 uur. Ik heb hem toen eens laten jengelen en hij viel weer in slaap tot aan de morgen. De dag erna hetzelfde verhaal. Sindsdien krijgt hij geen nachtvoeding meer en slaapt hij door.
    Volgens mij is 5 x 180 ml met 6 schepjes al behoorlijk veel voor zijn gewicht en leeftijd. Heb je al eens voeding voor hongerige baby's geprobeerd? Op het cb hier zeiden ze dat je dat beter eerst kunt proberen voordat je omhoog gaat met de hoeveelheid. De maag went dan namelijk snel aan de grotere hoeveelheid. Als hij straks wat langer gaat doorslapen vervalt automatisch die vroege fles zodat je op 5 uitkomt. Ik zou dus persoonlijk nu alleen eens voeding voor hongerige baby's proberen.
    Ik zat overigens een paar weken geleden met hetzelfde dilemma, hoe moet het met de voedingen? Maar het loste zich eigenlijk vanzelf een beetje op. Ik geef ook altijd direct de speen na de fles, daar sabbelt hij dan een minuutje nog op en is dan lekker tevreden.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is nog zo jong, ik denk niet dat je hem nu al op maar 5 voedingen moet zetten!

Als je trouwens tot 6 maanden moedermelk wilt blijven geven dan is het nu nog een beetje te vroeg om maar 2x per dag te gaan kolven. De kans is nu nog te groot dat je over 2 weken helemaal droog staat.

Wat de hoeveelheden betreft: dat kan een baby die op verzoek (dus geen strak tijdenschema) te drinken krijgt heel goed zelf bepalen.
    Hou als vuistregel aan dat je per 24 uur op 115 tot 150cc per kilo lichaamsgewicht moet uitkomen. Een dagje meer of minder is prima.

Deel Deze Pagina